مكزيك از دستگيری متهمان قتل «مالكوم شباز» خبر داد
کد خبر: 1230374
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

مكزيك از دستگيری متهمان قتل «مالكوم شباز» خبر داد

سخنگوی دادگاه «مكزيكو سيتی»، پايتخت مكزيك، از دستگيری و بازداشت دو مرد متهم به قتل «مالكوم شباز»، فعال مدنی و نوه «مالكوم ايكس»، از رهبران مسلمان آمريكا و مدافع حقوق سياهپوستان آمريكايی، خبر داد.


گروه بين‌الملل: سخنگوی دادگاه «مكزيكو سيتی»، پايتخت مكزيك، از دستگيری و بازداشت دو مرد متهم به قتل «مالكوم شباز»، فعال مدنی و نوه «مالكوم ايكس»، از رهبران مسلمان آمريكا و مدافع حقوق سياهپوستان آمريكايی، خبر داد.








به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) به نقل از خبرگزاری «Reuters»، «ديويد هرناندز» (David Hernandez) و «مانوئل پرز» (Manuel Perez)، دو پيشخدمت كلوب شبانه «پلس» (Palace) در نزديكی ميدان معروف «گريبالدی» در مكزيكوسيتی ديروز، 28 ارديبهشت، به اتهام سرقت و قتل مالكم شباز دستگير شدند.


بنابر ادعای پليس مكزيك، مالكم شباز، 29 ساله، روز 19 ارديبهشت‌ماه، در درگيری با اين دو پيشخدمت بر سر يك صورتحساب 1200 دلاری كشته شده است.


به ادعای پليس، شباز برای ديدار با «ميگوئل سوارز»، فعال در زمينه مهاجرت كه به تازگی از آمريكا تبعيد شده بود، به مكزيكوسيتی رفته بود.


منابع خبری در حالی از كشته شدن مالكم شباز بر سر يك صورتحساب جزئی خبر می‌دهند كه اخباری در مورد احتمال ترور وی منتشر شده است.


دو روز قبل از قتل شباز، وی در صفحه فيس‌بوكش اطلاع داده بود كه حساب كاربری او هك شده زيرا دوستانش پيام‌هايی دريافت كرده‌اند كه وی نفرستاده بوده است.


وی در پستی ديگر تأكيد كرده بود كه دشمنان سرسختی دارد اما آنان نخواهند توانست بر وی پيروز شوند.


حدود دو ماه پيش از مرگش نيز مطلبی منتشر كرده بود مبنی بر اينكه هنگاميكه برای شركت در كنفرانس «هاليووديسم» عازم ايران بوده، دستگير شده است.


منابع خبری غربی از نوه مالكوم ايكس به عنوان فردی كه در 12 سالگی مادربزرگ خود را به قتل رسانده و سابقه زندان رفتن‌های متعدد دارد، ياد می‌كنند. وی زمانيكه 12 ساله بوده به اتهام ايجاد آتش‌سوزی در منزل مادربزرگش محكوم شده است.


اما اينكه وی چند روز قبل از مرگش از دشمنان خود سخن گفته، می‌تواند شك برانگيز باشد بالاخص اينكه يكی از دوستان وی مدعی است كه قصد داشته‌اند او را بدزدند و چون مقاومت كرده، تا سر حد مرگ كتك خورده و در مسير بيمارستان، جان باخته است.


گفتنی است، مالكوم ايكس از مدافعان حقوق سياهپوستان آمريكا بود كه بعدها به دين اسلام گرايش يافت. وی پس از بازگشت از حج، در سن 39 سالگی با شليك چند گلوله كشته شد.


مالكم شباز، نوه مالكم ايكس به مذهب شيعه گرويده و تصميم داشت در حوزه علميه قم ادامه تحصيل دهد. وی كه به يكی از سخنگويان «محور مقاومت» ِ نه فقط نيروهای ضد صهيونيسم در خاورميانه بلكه سخنگوی نيروهای ضد امپرياليستی در تمام جهان تبديل شده بود، همانند پدربزرگ خود در مسير كنار گذاشتن گذشته خود و تبديل شدن به سخنگوی كاريزماتيك مستضعفان جهان قرار داشت.

captcha