عالمان دین، مرزبانان فکری جامعه هستند
کد خبر: 1320727
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰

عالمان دین، مرزبانان فکری جامعه هستند

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: عالمان دین مرزبانان فکری جامعه هستند و اگر مرزبان فکری پاسداری نشود، مرزبان جغرافیایی هم باقی نمی‌مانند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه سیستان وبلوچستان، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دومین نشست از کنگره بزرگداشت آیت‌الله کفعمی که پنجشنبه، 30 آبان‌ماه در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: عظمت انقلاب 35 ساله جمهوری اسلامی ایران، مرهون چراغ پر فروغ روحانیت برای مردم است.



مدیر حوزه‌های علمیه کشور نقش روحانیت را هدایت‌گری امت برشمرد و گفت: انتظار خشیت از خداوند را باید در بین علما جستجو کرد، هر چقدر شناخت بیشتر شود تعظیم و حرمت‌گذاری نیز بیشتر می‌شود.



وی اولویت مسأله مجاهدان را عرصه علم عنوان و تأکید کرد: مرجع تقلید ما در سن 80 سالگی بر کرسی تدریس می‌نشیند تا هزاران شاگرد تربیت کند، بزرگان ما در کهولت سن کارشان را آغاز می‌کنند و مرجع تقلید میلیون‌ها انسان هستند.



حسینی بوشهری عالمان دین را مرزبانان فکری جامعه برشمرد و آنان را آشنا به شیوه مرزبانی و حوزه های آن دانست و افزود: افتخار سیستان و بلوچستان این است که مرزبان جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است، مرزبان فکری از مرزبان جغرافیایی مهم‌تر است چون اگر مرزبان فکری پاسداری نشود مرزبان جغرافیایی هم باقی نمی‌مانند. اگر کسی آموزه‌های دینی نداشته باشد نمی‌تواند مرزبانی جغرافیایی کند.



وی همچنین با تأکید بر لزوم حفظ وحدت، اذعان کرد: اسلام چتری گشوده بر سر همه ما، ما هم زیر سایه این چتر هستیم و مشترکات زیادی داریم، چرا دشمن این چنین رخنه بکند در میان ما؟ حضرت آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز به خوبی فهمیدند که آن‌ها قصد تفرقه دارند تا حکومت بکنند.



امام جمعه قم در پایان افزود: اگر امروز سخنی از رسول‌الله و اهل بیت است، به برکت علما است، در همین سیستان و بلوچستان طی دوران خفقان تعدادی از عزیزان به حالت تبعید اینجا زندگی می‌کردند، و با وجود شکنجه‌های بسیار، هیچگاه دست از مبارزه بر نداشتند.

captcha