کارشکنی در توزیع غذای حلال زندان‌های فرانسه
کد خبر: 1326353
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

کارشکنی در توزیع غذای حلال زندان‌های فرانسه

گروه بین‌الملل: وزیر دادگستری فرانسه با توزیع غذای حلال در زندان‌های «گرونوبل»(Grenoble)، واقع در ناحیه «رون-آلپ» در جنوب شرقی این کشور مخالفت کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«ajib»، در حالی که تنها چند روز از اعلام موافقت دادگاه «گرونوبل»(Grenoble) از شهرهای استان «ایزر» در  ناحیه «رون-آلپ» فرانسه، با توزیع غذای حلال در زندان‌های این شهر می‌گذرد، وزیر دادگستری فرانسه با این تصمیم ابراز مخالفت کرد.



وزیر دادگستری پخش غذای حلال را امری بی‌مورد و غیرضروری توصیف کرد و گفت: با توجه به وجود غذای ویژه گیاه‌خواران و غذای فاقد گوشت خوک در زندان‌ها، توزیع غذای حلال کاری بدون فایده به نظر می‌رسد.



این در حالی است که دادگاه اداری شهر گرونوبل، جمعه، 8 آذر، متعهد شده بود تا سه ماه آینده با توجه به اعلام درخواست اسرای مسلمان زندان «سن-کانتن-فالاویه»( Saint-Quentin-Fallavier) واقع در این شهر و برای پاسخگویی به حق آزادی مذاهب و اعتقادات دینی شهروندان، غذای منطبق با شریعت اسلامی در اختیار آنان بگذارد.



در همین راستا «ایزابل گورس»(Isabelle Gorce)،  مدیر اداری ندامتگاه «سن-کانتن-فالاویه»، ضمن ابراز تعجب از این تصمیم وزارت دادگستری، عنوان کرد: ما معتقدیم لزوم رعایت لائیسیته هیچ ارتباطی به توزیع غذای حلال در زندان‌ها نخواهد داشت؛ این حق هر انسانی است که مطابق مسلک و عقیده‌اش رفتار کند.



با این حال و در حالی که به گفته مسئولان زندان گرونوبل، توزیع غذای حلال هیچ زحمت و هزینه اضافی را برای آنان ایجاد نمی‌کند، وزارت دادگستری فرانسه همچنان با این تصمیم ابراز مخالفت کرد و خواستار توقف به اجرا درآمدن آن در زندان گرونوبل شد.

captcha