جوانان مسیحی سوریه به دفاع از وطن فراخوانده شدند
کد خبر: 1335571
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

جوانان مسیحی سوریه به دفاع از وطن فراخوانده شدند

گروه بین‌الملل: معاون اسقف کلیسای انطاکیه و شرق روم از جوانان مسیحی سوریه خواست که برای دفاع از این کشور و جلوگیری از تخریب کلیساها و مقدسات مسیحی وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الزمان»، لوقا الخوری، معاون اسقف کلیسای انطاکیه و شرق روم از جوانان مسیحی که قادر به حمل سلاح هستند، خواست برای دفاع از سوریه و کلیساها و دیرهای مسیحیان که با تخریب از سوی گروه‌ها مسلح مواجه هستند، وارد عمل شوند.
لوقا الخوری در ادامه افزود: جوانان ما خواهان توقف برنامه‌هایی هستند که محو هویت و تاریخ مناطق مسیحی‌نشین را هدف قرار گرفته‌اند.
الخوری که این اظهارات را در واکنش به رویدادهای شهر «معلولا» در شمال شرقی سوریه و ربوده‌شدن 12 راهبه ارتدوکس به دست افراد مسلح مرتبط با تکفیری‌ها بیان کرد و گفت: ما در برابر این اقدام دست خالی نخواهیم ایستاد، زیرا ناتوان نیستیم و جوانانی داریم که خواهان اقدام فوری برای آزادی راهبه‌ها هستند.
وی تصریح کرد: تنها دو روز منتظر رهنمودهای رهبر کاتولیک‌های جهان می‌مانیم، آنگاه تدابیر خاص خود را اتخاذ می‌کنیم، زیرا جوانان ما آماده‌اند و انگشت آنها بر روی ماشه است و برای دفاع از سوریه و مردمی که ربوده‌ یا کشته‌شده و منازلشان تخریب شده است، آماده‌ هستند.
اسقف الخوری در پاسخ به این سؤال که آیا این فراخوان به مثابه دعوت به حمل سلاح است، خاطرنشان کرد: قطعا این به معنی دعوت به حمل سلاح است و من از همه جوانانی که توانایی این کار را دارند، می‌خواهم دست به سلاح ببرند.
وی  با بیان این که پیروان اسلام و مسیحیت سال‌ها است که زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار هم دارند، تأکید کرد: هیچ مسیحی جز با اراده و خواست خود از سوریه خارج نخواهد شد و مسیحیان سوریه هرگز وطن خود را ترک نخواهند کرد.

captcha