مساجد به شیوه‌های نوین اداره شوند
کد خبر: 1357851
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
تدینی:

مساجد به شیوه‌های نوین اداره شوند

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف کاشمر بر ضرورت اتخاذ تدابیر اساسی برای رونق مساجد و حضور فعال جوانان در آن تأکید کرد و افزود: اگر اکنون مساجد به شیوه‌های نوین اداره شوند، قطعا جوانان با شور و اشتیاق بیش‌تری در مساجد حاضر می‌شوند.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقش محوری مسجد در گسترش اتحاد در میان امت اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: دلیل اینکه دشمن از جنگ تن به تن با ایران هراس دارد این است که از مساجد ما می‌ترسد، زیرا این مساجد هیچگاه خالی از جمعیت نبوده و همواره مورد توجه ویژه مسلمانان قرار داشته است.

تدینی با اشاره به اینکه مساجد حتی برای اقامه نماز صبح هم باید باز بوده و آماده پذیرایی از اهالی محلات گوناگون شهر باشند، ابراز کرد: شنیدن صدای اذان در خلوت سحرگاهی بسیار دلنشین و آرامش‌بخش است.

وی بر ضرورت اتخاذ تدابیر اساسی برای رونق مساجد و حضور فعال جوانان در آن تأکید کرد و افزود: اگر اکنون مساجد به شیوه‌های نوین اداره شوند، قطعا جوانان با شور و اشتیاق بیشتری در مساجد حاضر می‌شوند.

وی جوان را منبع شور و اشتیاق و پویایی عنوان کرد و گفت: جوان همواره در حال پیشرفت و تعالی است و یکی از دلایل مهم جوان‌‌گریز بودن برخی مساجد، این است که هیئت امنای مساجد ما اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از آغاز انقلاب، بر اساس همان تفکرات صدر انقلاب مساجد را اداره می‌کنند.

 

captcha