کنفرانس «سیره‌النبی(ص)» در اسلام‌آباد برگزار شد
کد خبر: 1359287
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳

کنفرانس «سیره‌النبی(ص)» در اسلام‌آباد برگزار شد

شعب خارجی: کنفرانس «سیره‌النبی(ص)» با حضور علمای شیعه و سنی در محل مسجد جامع حسنین‌آباد واقع در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه غرب آسیا، این کنفرانس به‌منظور ایجاد وحدت و همدلی در جامعه پاکستان و به مناسبت خجسته سالروز ولادت خاتم‌الانبیاء، حضرت محمد(ص)، برپا شد.
در آغاز برنامه بعد از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و نعت رسول اکرم(ص)، عبدالخالق پیرزاده الازهری، عالم برجسته اهل سنت و سناتور سابق پاکستان طی سخنانی گفت: همه اقشار جامعه در  گسترش وحدت، نقش خود را باید ایفاء کنند.
وی افزود: امروزه مسلمانان شیعه و سنی می‌توانند با اتحاد خود توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند. قرآن نیز مسلمانان را به اتحاد و وحدت دعوت کرده است و دستور قرآن است که «ولا تفرقوا»، متفرق نشوید.  
در ادامه حجت‌الاسلام کاظمی، خطیب مسجد جعفریه گفت: متأسفانه بعضی گروه‌های افراطی و تفرقه‌افکن با کمک بیگانگان قصد دارند،  بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند ولی موفق نخواهند شد.
سپس، غضنفر مهدی، رئیس شورای مرکزی امام حسین(ع)، گفت: مسلمانان تا زمانی که به تعلیمات و سیره حضرت رسول(ص) عمل کنند، در جهان سربلند هستند. امروز شیعه و سنی باید برای عظمت اسلام و مسلمین تلاش کنند، امیدواریم روزی برسد که مسلمانان بار دیگر در جهان سربلند و پیروز شوند.
همچنین معاون رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد، نیز با تأکید بر تحکیم وحدت و اتحاد بین پیروان حضرت پیامبر(ص) اظهار کرد: هفته وحدت مسلمین با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) نام‌گذاری شد، ما باید با ایجاد وحدت، اتحاد، همبستگی و همدلی توطئه‌های دشمنان اسلام و مسلمین را خنثی کنیم و از پیشگامان وحدت اسلامی به‌ویژه علمای شیعه و سنی که برای ایجاد وحدت بین برادران شیعه و سنی تلاش می‌کنند، قدردانی نمائیم.
یادآوری می‌شود، در ادامه این گردهمایی نماز جماعت عصر به امامت علامه الازهری، از علمای اهل سنت با حضور برادران شیعه و سنی اقامه و به عنوان نماد وحدت مسلمین با استقبال حاضرین روبرو شد.

captcha