افتتاح بوستان قرآنی دبی به سال آینده موکول شد
کد خبر: 1366827
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵

افتتاح بوستان قرآنی دبی به سال آینده موکول شد

گروه بین‌الملل: افتتاح بوستان قرآن کریم که قرار بود توسط شهرداری دبی پاییز 2014 در منطقه «خوانیج» انجام شود، یک سال به تأخیر افتاد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Arabian Business»، «حسین ناصر لوتاه»، مدیرکل شهرداری دبی دیروز(6 بهمن)، اعلام کرد: مرحله سوم ساخت پروژه 7 میلیون دلاری بوستان قرآن کریم در حال حاضر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پاییز 2015 به طول انجامد.



وی افزود: در مرحله اول این پروژه از نخاله‌های ساختمانی و سایر مواد زائد بازیافتی، استفاده شد که صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها در پی داشت.



به گفته وی در مرحله دوم، کاشت 32 هکتار از کل مساحت در نظر گرفته شده برای این پارک انجام گرفت.



مدیرکل شهرداری دبی گفت: در این بوستان که بر اساس معیارهای اسلامی طراحی و ساخته شده است، اعجاز و شگفتی‌های آیات مختلف قرآن کریم به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.



این بوستان در زمینی به مساحت 60 هکتار احداث می‌شود و در آن گونه‌های گیاهی ذکر شده در قرآن کریم نیز موجود خواهد بود.



این پارک همچنین دارای یک ورودی اصلی جذاب، ساختمان اداری، باغ اسلامی، محل بازی کودکان، سالن تئاتر، باغ صحرایی، نخلستان، دریاچه، پیست دوچرخه‌سواری، پیست دو میدانی و منطقه شنی مخصوص پیاده‌روی خواهد بود.



همچنین تونلی با نام «معجزه‌های قرآن» در این بوستان احداث خواهد شد که در آن معجزات و داستان‌های قرآن کریم به صورت دیداری و شنیداری ارائه می‌شوند.

captcha