آل سعود به دنبال اضمحلال کامل اسلام حقیقی در منطقه است
کد خبر: 1367029
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
حجت‌الاسلام ولدبیگی:

آل سعود به دنبال اضمحلال کامل اسلام حقیقی در منطقه است

گروه سیاسی: امام جمعه مهران با بیان اینکه عواملی چون آل سعود و دست‌نشاندگان استعمار در منطقه به دنبال اضمحلال کامل اسلام حقیقی هستند، گفت: آنها در تحقق هدف پلید صهیونیسمی خود نه اعتقادی به تشیع و نه تسنن دارند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله ولدبیگی، امام جمعه مهران دوشنبه، 7 بهمن در گارگاه آموزشی سیاسی با اشاره به خطر وهابیت در جهان اسلام، گفت: طبق آنچه که در اسناد معتبر وجود دارد این فرقه به کمک انگلستان پایه‌‌ریزی شده است.



وی با اشاره به خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیسی در خاورمیانه، افزود: در زمانی که محمد بن عبدالوهاب، مؤسس فرقه وهابیت به عراق رفته بود در آنجا با این جاسوس انگلیسی آشنا شد و با حمایت‌های هدفمند وی، افکار پلید و غیر اصولی خود را ترویج نمود.



حجت‌الاسلام ولدبیگی با عنایت به اهداف گوناگون دولت انگلیس از این حرکت، اظهار کرد: مهمترین هدف آنها فتنه‌انگیزی بین مسلمانان و ایجاد انشقاق بود چرا که به خوبی می‌دانستند اگر بین جامعه اسلامی وحدت حکم‌فرما شود آنها به اهداف پلیدشان نمی‌رسند و در توسعه سلطه خود دچار چالش می‌شوند.



امام جمعه مهران نا امنی‌های منطقه مخصوصاً سوریه و عراق را از برنامه‌های استعمار برشمرد و گفت: امروز با ایجاد اختلاف و انشقاق و ترور در سوریه و عراق آن هم توسط وهابیت و گروه‌های تکفیری که غیر خود را محکوم به فنا می‌دانند به دنبال ایجاد همان خاورمیانه‌ای هستند که سالیان متمادی است که نقشه‌اش را در سر می‌پرورانند.



وی تصریح کرد: عواملی چون آل سعود و دست‌نشاندگان استعمار در منطقه به دنبال اضمحلال کامل اسلام حقیقی هستند و در این راستا از هیچ جنایتی فروگذار نیستند؛ آنها در تحقق هدف پلید صهیونیسمی خود نه اعتقادی به تشیع دارند و نه تسنن.



حجت‌الاسلام ولدبیگی در ادامه به نمونه‌هایی از فتاوا و جنایات وهابیت و گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: از جمله این خباثت‌های این گروهک‌های ضاله جهاد نکاح و نکاح نفس است که منشأ فساد و بی‌بند و باری در کشورهای تحت نفوذ آنها شده است.



امام جمعه مهران خاطرنشان کرد: گروهکی که چنین اقدامات ضد اخلاقی و انسانی داشته باشد قطعاً زمینه قساوت برای او مهیا است و نتیجه آن همین اقدامات در منطقه است.

captcha