80 هزار هیئت فرهنگی در سراسر کشور ساماندهی شد
کد خبر: 1371458
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
توسط سازمان تبلیغات اسلامی:

80 هزار هیئت فرهنگی در سراسر کشور ساماندهی شد

گروه اجتماعی: مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ساماندهی 80 هزار هیئت فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله ناصرالدین نوری‌زاده، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی امروز، 16 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سیاست سازمان تبلیغات در حوضه رسانه و فناوری‌های نو مبتنی بر حداکثر بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای تبلیغ دین در اینترنت است، کمااینکه رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار دشمن در تهاجمات فرهنگی محسوب می‌‍شوند.
وی ضمن تأکید بر لزوم جریان‌سازی فرهنگی توسط رسانه‌ها، اذعان کرد: نقش اثرگذار رسانه‌ها در مقوله«فرهنگ» ایجاب می‌کند که با شناسایی فرصت و تهدیدها، ایجاد موج فرهنگی، شناسایی روش‌های تبلیغ اثرگذار و ظرفیت‌های پنهان و آشکار جامعه، در ارتقا سطح معرفتی جامعه و یاری رساندن به نهادهای فرهنگی دخیل باشند.
فعالیت و پژوهش پیرامون رفع آسیب‌های اجتماعی، از برنامه‌های محوری سازمان تبلیغات
حجت‌الاسلام نوری‌زاده عنوان کرد: ساماندهی 80هزار هیئت مذهبی در کشور، اجرای 121هزار گفتمان دینی از سال 85 تاکنون و تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته با هدف ارائه الگوی موفق از هویت زن مسلمان، از مهم‌ترین کارکردهای سازمان تبلیغات اسلامی در کشور بوده کمااینکه اقداماتی در جهت کاهش آسیب‌های مربوط به خانواده و اجتماع از برنامه‌های محوری این سازمان محسوب می‌شود.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی داد: سازمان تبلیغات اسلامی با تکیه بر مشترکات دینی، درصدد تحکیم وحدت و اخوت اسلامی و گسترش تقریب مذاهب اسلامی است.
آیت‌الله ناصرالدین نوری‎‌زاده با اشاره به رویکرد مدارس صدرا در کشور، تصریح کرد: هدف از تشکیل مدارس صدرا که مؤسساتی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هستند، نزدیک کردن مباحث حوزوی و دانشگاهی به یکدیگراست، به‌طوری‌که فارغ‌التحصیلان این مدارس علاوه‌بر علوم انسانی، دروس تخصصی حوزه را نیز می‌گذرانند و در حال حاضر در استان لرستان 5 مدرسه صدرا با 270 دانش‌آموز وجود دارد.

طلاب، صرفاً به تبلیغ سنتی اکتفا نکنند
وی در پایان ضمن تأکید بر لزوم تغییر نگرش طلاب نسبت به تبلیغ دین، بیان کرد: با توجه به این‌که امروزه دشمنان اسلام در فضای مجازی از هزاران سایت ضددینی و شبهه‌پراکنی پشتیبانی می‌کنند، تمام مسئولین فرهنگی خصوصاً طلاب باید در راستای ارتقا سطح معرفتی خانواده‌ها و آگاهی‌بخشی نسبت به آسیب‌ها و جریان‌های انحرافی گام بردارند، همچنین زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی لازم برای ورود عموم طلاب به عرصه تبلیغ اینترنتی دین فراهم شود.

 

captcha