اجرای طرح سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه خنداب
کد خبر: 1382438
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵

اجرای طرح سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه خنداب

گروه اجتماعی: همزمان با فرارسیدن ایام سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه خنداب اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی ابراهیمی، رئیس اوقاف و امور خیریه خنداب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، بیان کرد: همه ساله در سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود.

وی ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقفان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه با نوروز امسال، علاوه بر طرح آرامش بهاری، طرح سوگواره یاس نبوی نیز در همه بقاع متبرکه با سیاهپوش کردن بقاع آغاز می‌شود و با اجرای برنامه‌های مذهبی، مرثیه‌خوانی و همچنین استفاده از ظرفیت مبلغان استانی و غیر استانی به کار خود پایان می‌دهد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ایجاد فضای مناسب برای زائران و اسکان مسافران نوروزی، پخش و توزیع بروشور امامزادگان و تأمین امنیت پایدار در بقاع متبرکه از فعالیت‌های مرتبط با طرح آرامش بهاری در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه کاروان غم در این شهرستان راهپیمایی خواهند داشت، ادامه داد: دلسوختگان و شیفتگان خاندان نبوی سالروز شهادت این بانوی بزرگ جهان اسلام، 14 فروددین در جوار مطهر امامزاده محمد مسعود(ع) شهر خنداب حضور به هم می‌رسانند.

رئیس اداره اوقاف خنداب در پایان، از برپایی تئاتر فاطمی در جوار امامزاده ابراهیم(ع) روستای نوده از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: عاشقان اهل‌ بیت(ع) در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در قالب کاروانی با حضور بیش از 2 هزار و پانصد نفر از روستاهای خانقاه و جاورسیان به این بقعه شریف عزیمت می‌کنند.

captcha