واکنش سازمان‌های حقوقی بین‌المللی برای توقف یورش‌ به مسجدالاقصی
کد خبر: 1383171
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
الازهر خواستار شد؛

واکنش سازمان‌های حقوقی بین‌المللی برای توقف یورش‌ به مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الازهر دیروز، 13 اسفند، با صدور بیانیه‌ای از حکومت‌های اسلامی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواست تدابیر لازم را به منظور توقف هرگونه یورش به مسجدالاقصی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اخبار مصر»، الازهر دیروز، 13 اسفند، با صدور بیانیه‌ای یورش وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مسجد توسط نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد.
الازهر در این بیانیه، اقدامی اسلامی به منظور فشار بر رژیم اشغالگر صهیونیست با هدف توقف طرح‌ها و برنامه‌های این رژیم که در راستای سلب هویت عربی و اسلامی مسجدالاقصی اجرا می‌شود، خواستار شد.
این مرکز اسلامی از حکومت‌های کشورهای اسلامی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی نیز خواست تدابیر لازم را به منظور توقف هرگونه یورش در مسجدالاقصی به عنوان سومین حرم شریف مسلمانان اتخاذ کنند.
راهپیمایی شهرک‌نشینان صهیونیست به سوی مسجد‌الاقصی
هزاران شهرک‌نشین صهیونیست دوشنبه‌شب(12 اسفندماه) به مناسبت آغاز ماه‌های عبری، با برپایی راهپیمایی موسوم به راهپیمایی «الابواب» در اطراف مسجدالاقصی خواستار ساخته‌شدن هرچه سریع‌تر معبد هیکل در مکان مسجد‌الاقصی شدند.
این شهرک‌نشینان که در بین آن‌ها خاخام‌های بزرگی حضور داشتند به سوی درهای مسجد‌الاقصی شامل «درب القطانین، درب السلسله، درب الحدید، الغوانمة، الناظر، الملک فیصل، باب حطة و باب الأسباط» حرکت کردند.
آن‌ها در حالی که لباس‌هایی بلند با تصاویری از مجسمه خیالی هیکل بر روی آن بر تن داشته و پرچم‌های رژیم صهیونیستی را در دست داشتند، در جلوی درب‌های مسجدالاقصی تجمع کرده و مشغول ادای آداب تلمودی شدند و سپس حلقه‌های رقص و آواز به راه انداختند.
شاهدان گفتند: شهرک‌نشینان صهیونیست در طی راهیپمایی خود برای تحریک ساکنان بخش قدیمی قدس با صداهای بلند به مسلمانان و اعراب دشنام می‌دادند و در کل مسیر مورد پشتیبانی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی قرار داشتند؛ آن‌ها مغازه‌داران عرب قدس را نیز مجبور کردند که مغازه‌های خود را تعطیل کنند.
مؤسسه اوقاف و آثار باستانی الأقصی تأکید کرد: این راهپیمایی صهیونیست‌ها در چارچوب فعالیت‌های نهادهای تندرو صهیونیستی برای تسریع گام‌ها برای ساخت مجسمه هیکل به جای مسجدالاقصی است.
مؤسسه الاقصی با تحریک‌آمیز خواندن این راهپیمایی تأکید کرد: هر ذره‌ای از خاک بیت‌المقدس حق خالص فلسطینیان است و معبد هیکل اسطوره‌ای باطل است که هیچ سند تاریخی ندارد.

captcha