احزاب تونس مداخله سازمان ملل برای جلوگیری از ادامه حملات به فلسطین را خواستار شدند
کد خبر: 1386923
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷

احزاب تونس مداخله سازمان ملل برای جلوگیری از ادامه حملات به فلسطین را خواستار شدند

گروه بین‌الملل: احزاب «جبهه ملی» و «جبهه اصلاحات» تونس دیروز، 23 اسفندماه با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه، مداخله سازمان ملل برای متوقف کردن این تجاوزات را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «directinfo»، احزاب «جبهه ملی» و «جبهه اصلاحات» در بیانیه‌ خود ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از دولت تونس نیز خواستند تا با همکاری کشورهای دوست، شورای امنیت سازمان ملل را به برگزاری نشستی فوق‌العاده برای مقابله با ادامه این حملات، دعوت کند.

در بخش دیگری از این بیانیه، احزاب تونسی از مردم این کشور خواستند تا سی‌ مارس(دهم فروردین) به نشانه حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کرده و در روز «خشم»، اعتراض خود را به سیاست‌های وحشیانه و ضدانسانی رژیم صیهونیستی اعلام کنند.

همچنین امضاکنندگان این بیانیه از مقامات تونس به‌ویژه رئیس‌جمهور، اعضای پارلمان و نهادهای اسلامی این کشور خواستند تا با مراجعه به نهادهای بین‌المللی، تدابیری عملی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین اتخاذ کنند.

درخواست از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای اعمال فشار به مقامات مصری به‌منظور گشودن گذرگاه رفح از دیگر مواردی است که در این بیانیه بر آن تاکید شده است.

captcha