حذف قطر و ترکیه از مسابقات بین‌المللی قرآن مصر نیازمند بازنگری است
کد خبر: 1390014
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
معاون حزب «الوفد» مصر:

حذف قطر و ترکیه از مسابقات بین‌المللی قرآن مصر نیازمند بازنگری است

گروه بین‌الملل: معاون حزب «الوفد» مصر در واکنش به حذف قطر و ترکیه از مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور، بازنگری در این تصمیم وزارت اوقاف مصر را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «صدی البلد»، طارق تهامی در این باره گفت: حذف قطر و ترکیه از مسابقات بین‌المللی قرآن مصر که ماه آینده میلادی، قاهره میزبان آن است، اقدام خوبی نیست و نیازمند بازنگری است.
تهامی در ادامه افزود: شرکت‌کنندگان و دعوت‌شدگان به این رقابت‌ها افرادی از مردم یک کشور هستند نه دولت‌ها، بنابراین باید میان ملت‌ها و دولت‌ها تفاوت قائل شد.
وی همچنین تصریح کرد: مصر کشور الازهر است و نباید هیچ مسلمانی در جهان را از شرکت در مسابقه‌ای اسلامی به ویژه با محوریت قرآن کریم، منع کرد.
طارق تهامی تأکید کرد: موضع‌گیری‌های دو کشور قطر و ترکیه پس از انتخابات ریاست جمهوری مصر که به ایجاد ثبات و افزایش قدرت این کشور منجر می‌شود، تغییر خواهد کرد و پس از این انتخابات، بحران مصر با این کشورها به کمترین حد ممکن خواهد رسید.
محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر پیش از این اعلام کرده بود: قطر به دلیل مواضع سیاسی این کشور نسبت به مصر و عزل محمد مرسی و ترکیه نیز به دلیل توهین به مرکز اسلامی الازهر، به این مسابقات دعوت نشده‌اند.
تاکنون 40 کشور موافقت خود را برای حضور در این مسابقات که با حضور داوران مصری و غیرمصری در روزهای پنجم تا دهم آوریل (16 تا 26 فروردین) برگزار می‌شود، اعلام کرده‌اند.

captcha