یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هم‌زمان با روز زمین
کد خبر: 1390042
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هم‌زمان با روز زمین

گروه بین‌الملل: شهرک‌نشینان صهیونیست دیروز، 10 فروردین، هم‌زمان با چهل‌و‌هشتمین سالروز گرامیداشت «روز زمین» در فلسطین، به مسجدالاقصی حمله‌ور شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الحیاة» چاپ عربستان، بیش از 50 شهرک‌نشین صهیونیست صبح دیروز هم‌زمان با «روز زمین» در میان تدابیر امنیتی شدید نظامیان اسرائیل، از سمت باب المغاربه به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.
شهرک‌نشینان صهیونیست‌ در صحن‌های مسجدالاقصی جولان دادند و در میان تکبیرها و فریادهای خشمگینانه فلسطینی‌ها نسبت به یورش‌های مکرر اسرائیل به مسجدالاقصی، درباره هیکل موهوم و استقرار آن در مسجدالاقصی بحث‌و‌گفت‌و‌گو کردند.
اعتصاب و تظاهرات به مناسبت روز زمین در فسطین
بنا بر این گزارش، دیروز هم‌زمان با روز زمین در فلسطین، اعتصاب عمومی در اعتراض به یورش رژیم صهیونیستی به منطقه «النقب» فلسطین، تخریب روستاهای فلسطینی و تصویب قوانین نژادپرستانه توسط این رژیم در شهرها و روستاهای سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.
در این روز، نوار غزه و کرانه باختری نیز شاهد تظاهرات فلسطینی‌ها بود و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و رد هر گونه تلاش برای پایان‌دادن به مسئله فلسطین و سازش با اسرائیل تأکید کردند.
یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرکنندگان فلسطینی
شبکه ماهواره‌ای المنار نیز گزارش داد: شهروندان فلسطینی طی روزهای گذشته تظاهرات‌ها و جشنواره‌هایی در مناطق مختلف فلسطین برگزار و در آن بر توقف شهرک‌سازی و یهودی‌سازی تأکید کردند.
نیروهای اشغالگر اسرائیل به این تظاهرات یورش بردند و درگیری‌هایی بین فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی روی داد.
شیخ خضر عدنان، از رهبران جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین اظهار کرد: ما در روز زمین تأکید می‌کنیم که هرگونه دست‌کشیدن از سرزمین فلسطین از جنوب تا شمال و از بحر تا نهرش، رد شده است و حق فلسطینی‌ها در برخورداری از سرزمین و وطن با مذاکرات صلح از بین نخواهد رفت.
فلسطینی ها در 30 مارس هر سال روز زمین را گرامی می‌دارند. این مراسم از سال 1976 میلادی آغاز شد. در این تاریخ  مسئولان رژیم اشغالگر هزاران هکتار از اراضی خصوصی و مشاع شهروندان فلسطینی را مصادره کردند.

captcha