تجلیل از شیوه‌های آموزش قرآن به جای تجلیل از افراد در روز «معلم قرآن»
کد خبر: 1394975
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
عباسی‌مقدم عنوان کرد:

تجلیل از شیوه‌های آموزش قرآن به جای تجلیل از افراد در روز «معلم قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای هماهنگی فعالیت‏‌های قرآنی دانشگاه‏‌های کشور ضمن استقبال از انتخاب روز معلم قرآن، خواستار این شد که در برنامه‌های این روز، به جای تجلیل از افراد، از صاحبان شیوه‌ای آموزش‌های نوین قرآن تجلیل به عمل آید.

مصطفی عباسی‌مقدم، عضو شورای هماهنگی فعالیت‏‌های قرآنی دانشگاه‏‌های کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص پیشنهاد این خبرگزاری مبنی بر نام‌گذاری یک روز در هفته معلم به نام روز «معلم قرآن» اظهار کرد: این حرکت خوبی محسوب می‌شود و شایسته است در این هفته یک روز با عنوان روز معلم قرآن وجود داشته باشد.
جایگاه معلم قرآن در روایات
وی بیان کرد: در بین معلم‌ها، کسی که قرآن و مباحث دینی را تعلیم می‌دهد، ویژگی‌ خاصی دارد و بر این مطلب در روایات حضرات معصومین(ع) نیز تاکید شده است. آموزش قرآن کریم در واقع آموزش دین و معنویت است و معلم قرآن از کودکی تا بزرگسالی فرد در این امر مهم نقش به‌سزایی دارد.
مشاور پژوهشی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر در این روز صحبت از تکریم و ارج‌گذاری می‌شود، باید به شیوه‌های دقیق و عالمانه آموزش قرآن و از طرفی اخلاص و نیت‌های خالص در این زمینه معطوف شود.
عباسی‌مقدم تصریح کرد: در برنامه‌های پیشنهادی این روز باید از رقابت پرهیز کرد تا حتی‌المقدور برنامه‌ها سمت تجلیل از افراد سوق داده نشود، همچنین در حیطه آموزش قرآن ما به تنوع شیوه‌های آموزشی بر اساس شرایط و امکانات روز بسیار نیازمندیم.
وی توضیح داد: با وجود رشد بالای تکنولوژی آموزشی، شیوه‌های آموزش قرآن به نسبت رشد نکرده است و لازم است که جشنواره‌ای با موضوع شیوه‌های آموزش قرآن با هدف پیدا کردن بهترین آموزش‌دهنده‌های قرآن و یافتن شیوه‌های نوین در این حوزه تدارک دیده شود.
عضو شورای هماهنگی فعالیت‏‌های قرآنی دانشگاه‏‌های کشور گفت: بهتر است به مناسبت نامیدن روز معلم قرآن، جشنواره شیوه‌های آموزش قرآن نیز طراحی شود و هم‌زمان با طرح این موضوع از طرف خبرگزاری ایکنا، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به این موضوع توجه کند.

captcha