از ناکامی صهیونیست‌ها در یورش به مسجدالاقصی تا بسته‌شدن حرم ابراهیمی
کد خبر: 1395528
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
بسته خبری تحولات قدس؛

از ناکامی صهیونیست‌ها در یورش به مسجدالاقصی تا بسته‌شدن حرم ابراهیمی

گروه بین‌الملل: حضور گسترده نمازگزاران و شهروندان فلسطینی در مسجدالاقصی، شهرک‌نشینان صهیونیست را در یورش به مسجدالاقصی به‌ مناسبت عید «پسح» ناکام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «البیان» چاپ امارات، شهرک‌نشینان صهیونیست به دعوت سازمان‌های اسرائیلی موسوم به «جبل الهیکل» دیروز، 25 فروردین، هم‌زمان با عید «پسح» قصد یورش به مسجدالاقصی را داشتند، اما صدها تن از نمازگزاران و شهروندان فلسطینی با حضور در اطراف مسجدالاقصی، این تلاش را ناکام گذاشتند.
این سازمان‌ها پیش‌تر در فراخوان‌هایی از طرفداران و اعضای خود، تلاش برای یورش گروهی به مسجدالاقصی به مناسبت عید پسح را خواستار شده بودند.
شبکه‌های رادیویی فلسطین نیز گزارش دادند که نمازگزاران در نزدیکی «باب المغاربه» منتهی به مسجدالاقصی که صهیونیست‌ها از طریق آن قصد یورش به این مسجد را داشتند، حضور یافته و آنان را از این تصمیم نژادپرستانه منع کردند.
نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی همچنین محدودیت‌هایی را برای ورود به مسجدالاقصی در نظر گرفته و از ورود فلسطینی‌های زیر 50 سال به این مسجد جلوگیری کردند.
نظامیان اسرائیل همچنین باب المغاربه را به روی یهودیان صهیونیست، شهرک‌نشینان و گردشگران خارجی بستند و در نهایت در پی مذاکرات بین اداره اوقاف اسلامی شهر قدس و نظامیان اسرائیل، صهیونیست‌ها از یورش به مسجدالاقصی منع شدند. 
بسته‌شدن حرم ابراهیمی به روی مسلمانان در دو روز آینده
بنا بر این گزارش، به دنبال اعمال محدودیت‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در حرم ابراهیمی به بهانه گرامیداشت عید پسح، شهروندان فلسطینی طی دو روز آینده(27 و 28 فروردین) نمی‌توانند وارد این حرم شوند.
نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنین کرانه باختری را از دو روز پیش(شامگاه یکشنبه) تا بامداد امروز به بهانه عید پسح مسدود کردند.
یهودیان عیدی به نام عید «پسح» یا عید «فطیر» دارند که از مهم‌ترین اعیاد آنهاست. درباره اصل و پیدایش این مراسم، نظرهای متعددی ابراز شده است، اما امروزه خود یهودیان، آن را یادبود رهایی قوم بنی اسرائیل از قید اسارت فرعون در مصر، و حرکت آن‌ها به سوی صحرای سینا به زعامت حضرت موسی(‌ع) می‌دانند و آن را جشن سالگرد تولد قوم بنی اسرائیل قرار داده‌اند.
یهودیان صهیونیست هر ساله از این عید برای یورش به مسجدالاقصی و استقرار هیکل موهوم سلیمان به جای این مسجد سوءاستفاده کرده و تلاش‌های نژادپرستانه برای یهودی‌سازی این مکان مقدس را ادامه می‌دهند.

captcha