برپایی نمایشگاه منابع مطالعاتی «کتابخانه تخصصی اهل‌بیت(ع)»
کد خبر: 1396171
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

برپایی نمایشگاه منابع مطالعاتی «کتابخانه تخصصی اهل‌بیت(ع)»

گروه ادب: گنجینه ارزشمندی از کتاب‌های چاپی، پایان‌نامه‌ها، نشریه‌ها و لوح‌های فشرده کتابخانه تخصصی اهل‌بیت(ع) آستان قدس رضوی در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) در حال حاضر دارای بیش از 70 هزار نسخه کتاب چاپی به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و ... است و حدود 500 هزار عنوان کتاب الکترونیکی، 65 عنوان نشریه و 70 پایان‌نامه با موضوع سیره و معارف اهل بیت(ع) را دربرگرفته.

در حال حاضر کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) با بهره‌گیری از کتابداران متخصص، از لحاظ کثرت منابع و وسعت خدمت‌رسانی، نخستین و بزرگترین کتابخانه جهان است که به طور تخصصی و شبانه‌روزی در زمینه معارف اهل بیت(ع) به 16 هزار نفر عضو خدمات ارائه می‌کند.

نمایشگاه منابع مطالعاتی «کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع)» از 27 - 31 فروردین، همه روزه صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

گفتنی است که این کتابخانه در آذرماه 1389، آغاز به کار کرده و آماده ارائه خدمات به دانش‌پژوهان در هشت بخشِ تالار کتاب‌های سیره و تاریخ اهل بیت(ع)، کتاب‌های علوم و معارف اهل بیت(ع)، کتابخانه تخصصی امام رضا(ع)، کتابخانه الکترونیکی اهل بیت(ع) و اینترنت، تالار مطبوعات و نشریه‌های ادواری، تالار کتاب‌های مرجع، مخزن دست‌نویس‌های کهن(کتاب‌های خطی) و بخش امانت کتاب است.

captcha