گذر از مرز 80 هزار نفری دریافت بن‌ دانشجویی/ ارائه تسهیلات به جانبازان در نمایشگاه کتاب
کد خبر: 1396704
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴

گذر از مرز 80 هزار نفری دریافت بن‌ دانشجویی/ ارائه تسهیلات به جانبازان در نمایشگاه کتاب

گروه ادب: در آستانه برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، بیش از 80 هزار نفر برای دریافت بن‌ دانشجویی ثبت‌نام کردند؛ همچنین به جانبازان و معلولان تسهیلات ویژه‌ای در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ستاد اطلاع‌‍رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، چهارمین محموله کتاب‌های خارجی بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران وارد مصلای امام خمینی(ره) شد که این محموله بیشتر شامل کتاب‌های عربی است که از کشور لبنان به ایران ارسال شده‌اند.

ناشران لبنانی برای ارسال این محموله به دلیل ناامن بودن شرایط در مرز سوریه، این محموله را از مسیر طرابلس به یکی از بنادر ترکیه منتقل کرده و از ترکیه نیز با کامیون‌های حمل ترانزیت وارد ایران کرده‌اند. همچنین محموله‌هایی از کشورهای آلمان، هند، ترکیه و روسیه هم اکنون از طریق مسیر هوایی وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شده‌اند که پس از انجام تشریفات گمرکی وارد نمایشگاه کتاب تهران خواهند شد.

تعداد ثبت‌نام کنندگان بن دانشجویی از مرز 80 هزار نفر گذشت

براساس این گزارش، در حالی که تنها دو روز از آغاز ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت اعتباری خرید کتاب می‌گذرد، تا پایان روز 28 فروردین، بیش از 80 هزار نفر در سامانه tibf.net ثبت‌نام کرده‌اند.

دانشجویان و طلاب می‌توانند با پرداخت 300 هزار ریال و دریافت معادل همین مقدار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بن کارت‌های 60 هزار تومانی برای خرید کتاب را در ایام نمایشگاه دریافت کنند. هم اکنون با افزایش پهنای باند سرور سایت tibf.net و تلاش و همکاری شرکت پشتیبانی این سایت، متقاضیان می‌توانند بدون هیچ مشکلی در این سایت ثبت‌نام کنند.

این سایت تا زمانی که به سقف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد، در دسترس متقاضیان قرار خواهد داشت.

ارائه تسهیلات ویژه به معلولان و جانبازان در نمایشگاه کتاب

نیکنام حسین‌پور، مدیر کمیته رفاهی از برگزاری جلسه مشترک با سازمان بهزیستی کل کشور و ایجاد تسهیلات ویژه برای معلولان و جانبازان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: برای اولین بار در همکاری و توافق با مسئولان سازمان بهزیستی تصمیم گرفته شد تا خدمات ویژه‌ای به معلولان و جانبازان در ایام برگزاری نمایشگاه ارائه شود.

وی افزود: در نشست مشترکی که در هفته جاری با مسئولان این سازمان برگزار شد درباره ارائه خدمات به معلولان و جانبازان بحث و بررسی شد که در این جلسه به جمع‌بندی نهایی رسیدیم تا یک باب اورژانس اجتماعی در محل نمایشگاه مستقر شود و خدمات مشاوره‌ای به بازدیدکنندگان ارائه دهد.

مدیر کمیته رفاهی همچنین از ارائه خدمت‌رسانی ویژه به جانبازان و معلولان در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و عنوان کرد: با هماهنگی با سازمان بهزیستی تصمیم گرفته شد تا 2 ماشین ویژه حمل معلولان و جانبازان در نمایشگاه مستقر شود و به حمل و نقل سریع این عزیزان در سطح نمایشگاه بپردازد.

حسین‌پور ادامه داد: همچنین مراکزی در شمال، جنوب  و مرکز نمایشگاه مستقر خواهند شد و ویلچر، عصای سفید، واکر و سایر ملزومات لازم برای معلولان و جانبازان را ارائه خواهند کرد تا مشکلی در رفت و آمد و بازدید از نمایشگاه نداشته باشند. 

گفتنی است که بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 - 20 اردیبهشت سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

captcha