نام‌گذاری روز معلم قرآن، بزرگداشت شعائر اسلامی است
کد خبر: 1398543
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
حسنی عنوان کرد:

نام‌گذاری روز معلم قرآن، بزرگداشت شعائر اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه درنظر گرفتن روزی به نام روز معلم قرآن موجب دلگرمی برای بقیه افراد می‌شود و تأثیرات زیادی در روند آموزش قرآن ‌دارد، گفت: در سایه چنین اتفاقی جلسات قرآن نیز به لحاظ کمی و کیفی رشد می‌کنند.

مهدی حسنی، حافظ و قاری بین‌المللی قرآن کریم‌ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه هر اقدامی که قرآن را از مهجوریت خارج کند کار ستودنی است، گفت: به‌عنوان نمونه نام‌گذاری میلاد حضرت زهرا(س) به نام روز زن و نام‌گذاری میلاد امیرالمؤمنین(ع) به نام روز مرد شایستگی تقدیر از مقام زن و مرد را به ما یادآوری می‌کند، اگر این اتفاق برای قرآن نیز بیفتد و روزی نیز، ویژه معلمان قرآن در‌نظر گرفته شود، مطمئناً موجب بزرگداشت شعائر اسلامی می‌شود.

وی افزود: توجه به شعائر اسلامی تأثیرات بسزایی در جامعه دارد، به‌عنوان نمونه در ماه مبارک رمضان که مردم و مسئولان بیشتر به قرآن توجه می‌کنند و فضای قرآنی در کشور حاکم می‌شود، مردم با قرآن انس بیشتری می‌گیرند و جلسات قرآنی نیز با شور بیشتری برگزار می‌شود.

حسنی با تأکید بر اینکه درنظر گرفتن روزی به نام روز معلم قرآن موجب دلگرمی برای بقیه افراد میشود و تأثیرات زیادی در روند آموزش قرآن به علاقه‌مندان دارد، ابراز کرد: در سایه چنین اتفاقی جلسات قرآن نیز به‌لحاظ کمی و کیفی رشد خواهند کرد و حضور اساتید در جلسات قرآن پررنگ‌‌تر می‌شود.

جایگاه قهرمانان قرآنی جایگاه مناسبی نیست

وی به جایگاه اجتماعی قهرمانان قرآنی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به‌دلیل وجود مهجوریت قرآن، قهرمانان قرآنی نیز در جامعه ما از جایگاه خوبی برخوردار نیستند، به‌گونه‌ای که جایگاه آنان به مراتب پایین‌تر از قهرمانان ورزشی است و تبلیغات بسیار اندکی برای مباحث قرآنی در سطح جامعه انجام می‌شود.

این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه باید در مسائل فرهنگی ـ قرآنی کار شود تا مردم نیز به‌سمت قرآن گرایش پیدا کنند، ابراز کرد: به هر بهانه‌ای که امکان دارد باید رسانه‌های گروهی و به‌ویژه صدا و سیما به جایگاه قرآن و معلمان قرآن بپردازند، زیرا این توجه تأثیرات مثبتی را در جامعه باقی می‌گذارد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار معلمان قرآن در بین قرآن‌آموزان یادآور شد: ارائه مسائل اخلاقی و جهان‌بینی اخلاقی معنوی باید اولویت کاری معلمان قرآنی قرار گیرد.

captcha