جوانان قرآنی کشور دست‌پرورده روحانیت بابصیرت هستند
کد خبر: 1401374
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
استاندار خوزستان:

جوانان قرآنی کشور دست‌پرورده روحانیت بابصیرت هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاندار خوزستان با تاکید براینکه جوانان هشت سال دفاع مقدس، دست‌پرورده روحانیت بوده‌اند، گفت: امروز نیز جوانان فعال قرآن کشور دست‌پرورده روحانیون دارای بصیرت عالی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال وتواشیح کشور که شامگاه سه‌شنبه، نهم اردیبهشت در آبادان برگزار شد، با اشاره به دوران دفاع مقدس و ایستادگی مردم آبادان مقابل دشمن بعثی، گفت: آبادان اگر آبادان است مرهون خون انسان‌هایی است که جوانانی را برای این مرزوبوم تربیت کرده تا امروز همه ایران به صورت یکپارچه برابر دشمن ایستادگی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 50 جوان آبادانی در زمان دفاع مقدس به درجه سرداری ترفیع پیدا کردند، افزود: آن جوانان همه دست‌پرورده روحانیت بوده‌اند؛ امروز نیز این جوانان که در صحنه قرائت و تلاوت قرآن کریم فعال هستند دست‌پرورده روحانیتی با چشم باز و دارای بصیرت عالی هستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر به مساجد و حسینیه‌ها توجه داشته باشیم و اسامی آنها را بنگریم به این مسئله صحه می‌گذاریم که آبادان ملی‌ترین شهر ایران است که اکنون مسابقات ملی اذان و تواشیح کشور در آن برگزار می‌شود. این مهم باعث خشنودی شهیدانی است که خون گرانمایه خود را در راه اسلام و قرآن فدا کردند.

مقتدایی ادامه داد: آبادان در همه ادوار تاریخ ایران اسلامی برابر هجمه‎‌های دشمن‌ تا دندان مسلح با قوای کامل ایستادگی کرده است و ایستادگی خواهد کرد. همه افرادی که امروز در صحنه مسابقات قرآنی در حال فعالیت هستند ادامه دهنده راه شهیدان هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی با تقدیر از مقام روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت: آبادان شایسته برگزاری همچنین مسابقاتی را در خود دارد که امید می‌رود به خوبی برگزار شود و تلاش روحانیت نیز در این امر بسیار پرنقش بوده است.

مطالب مرتبط
captcha