هجدهمین دوره مسابقات اذان،ابتهال و تواشیح کشور در آبادان آغاز می‌شود
کد خبر: 1401028
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
فردا؛

هجدهمین دوره مسابقات اذان،ابتهال و تواشیح کشور در آبادان آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور با حضور 500 شرکت‌کننده از نخبه‌های این رشته در بخش بانوان و آقایان فردا، دهم اردیبهشت در آبادان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور با حضور 500 شرکت‌کننده از نخبه‌های این رشته در آبادان برگزار می‌شود.

بر این اساس فردا چهارشنبه، 10 اردیبهشت بیش از 40 گروه تواشیح، 32 مؤذن و 35 مبتهل از سراسر کشور در بخش آقایان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. 13 اردیبهشت نیز رقابت بیش از 29 گروه تواشیح و 27 مبتهل بانو در این شهرستان آغاز خواهد شد.

محل برگزاری مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در سینما نفت آبادان خواهد بود که هتل کاروانسرای این شهرستان میزبان قرآن‌خوانان نخبه کشوری به مدت 6 روز است.

بر این اساس هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور 15 اردیبهشت با پایان یافتن مرحله نهایی رشته ابتهال بانوان با معرفی نفرات و گروه‌های برتر به پایان خواهد رسید.پیش از این زمان پایان یافتن این مسابقات 16 اردیبهت اعلام شده بود.

نکته قابل توجه در برگزاری این رقابت‌ها میزبانی شهرستان آبادان است که برای اولین‌بار در برگزاری مسابقات قرآن، شهرستانی به غیر از مرکزیت استان میزبانی این رقابت‌ها را پذیرفته است که این مهم گامی مؤثر در فرهنگ‌سازی قرآنی خواهد بود.

قرائت قاری بین‌المللی «طه نعمانی» از کشور مصر، آغازگر مراسم افتتاحیه مسابقات خواهد بود که به همراه وی نفر اول سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن کشور نیز به قرائت خواهد پرداخت.

منفک کردن رشته همخوانی قرآن از رشته تواشیح از نکات جالب این سری از مسابقات بوده است که در سالیان گذشته همزمان بودن این دو رشته مشکلات فراوانی را برای گروه‌های تواشیح بدنبال داشت. در سال جاری امید می‌رود با برطرف کردن چنین مشکلاتی سال به سال بر کیفیت مهمترین مسابقات قرآن و تواشیح کشور افزوده شود.

داوران این مسابقات در بخش آقایان، احمد لیایی،غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، مهدی دغاغله، اسماعیل مؤمن‌ثانی، رحیم خاکی، سید‌عباس انجام، هادی آرزم، حسن حکیم‌باشی، سید‌کریم موسوی، ماجد نجاریان و محمد‌رضا پورزرگری هستند که ریاست این هیئت برعهده احمد لیایی است.

اما در بخش بانوان ریاست هیئت داوری برعهده اعظم الوندی است و نافذکلام، جعفرزاده، صحاف، نیاورانی و الوندی داوری 2 رشته ابتهال و تواشیح را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا سال گذشته این مسابقات به میزبانی استان تهران، فروردین 92 برگزار شد که در نهایت گروه تواشیح «شمیم بهشت» از مازندران به مقام نخست رشته تواشیح و حمید جلیلی و حسن خانچی به عناوین نخست رشته‌های اذان و ابتهال دست یافتند.

یادآوری می‌شود که مراسم افتتاحیه و اختتامیه مهمترین رویداد تواشیح کشور و همچنین در طول زمان برگزاری این مسابقات مراحل نهایی هر رشته بطور زنده از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

مطالب مرتبط
captcha