تلاش برای افزایش سطح اصول اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان
کد خبر: 1403054
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
آیت‌الله باریک‌بین خواستار شد:

تلاش برای افزایش سطح اصول اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش و نهادهای علمی باید بدنبال افزایش سطح اصول اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان باشند، گفت: تقویت فرهنگ جامعه در گرو قدرت سیاسی و اقتصادی آن جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین پیش از ظهر امروز، 14 اردیبهشت در دیدار با اعضای سازمان بسیج فرهنگیان استان که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین و به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلم و بسیج فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و یک جامعه اگر بخواهد فرهنگ خود را تقویت کند، باید در وهله نخست از نظر سیاسی و اقتصادی قدرت لازم را داشته و خودکفا باشد تا دشمنان نتوانند آن را از پای درآورند.
وی با بیان اینکه تقویت فرهنگ جامعه در گرو قدرت سیاسی و اقتصادی آن جامعه است، افزود:به گفته رهبر معظم انقلاب نیز تعلیم و تعلم نخستین مسئله در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین بر همه ملت ایران به‌ویژه مسئولان لازم است که به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اساتید دانشگاه‌ها و معلمان مدارس باید تلاش کنند الگوهای مناسبی برای انتقال علم و ترویج علم‌آموزی باشند.
باریک‌بین ادامه داد: همان گونه که تلاش می‌کنیم از نظر علمی مدارس در جایگاه بالاتری قرار گیرند، به همان میزان باید در افزایش سطح اصول اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان تلاش و توجه شود.
وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری عنوان کرد: این شخصیت ارزشمند علمی در دوران عمر با برکت خویش توانست شاگردان زیادی تربیت کند و امروز معلمان باید این شخصیت علمی را الگوی خود قرار دهند.
نماینده ولی‌‍فقیه در استان قزوین با اشاره به موضوع فرهنگ تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها روی این موضوع مهم تأکید کردند که باید بیانات رهبر عالیقدر را اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.
باریک‌بین گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و یک جامعه اگر بخواهد فرهنگ خود را تقویت کند باید در وهله نخست از نظر سیاسی و اقتصادی قدرت لازم را داشته و خودکفا باشد تا دشمنان نتوانند آن را از پای درآورند.
وی بیان کرد: مباحث فرهنگی از اصول انقلاب است که باید مورد توجه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: معلمان و اساتید دانشگاه که در مدارس و دانشگاه‌ها با نسل نوجوان و جوان سروکار دارند، باید تلاش کنند فرهنگ اسلامی و قرآنی در مدارس و مراکز علمی بیشتر گسترش دهند.
در ابتدای این دیدار سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گزارشی در خصوص برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلم ارائه کرد.

captcha