حمله گروه‌های صهیونیستی به مسجدالاقصی
کد خبر: 1403738
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

حمله گروه‌های صهیونیستی به مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: گروه‌های تندروی صهیونیستی امروز، 16 اردیبهشت، به بهانه آنچه که «روز استقلال» رژیم جعلی اسرائیل می‌خوانند به مسجدالاقصی حمله‌ور شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Palestine Info»، گروه‌های تندروی «جوانان صهیونیستی» و «معبد یهودیان» به بهانه روز استقلال رژیم جعلی، ضمن یورش به مسجدالاقصی و هتک حرمت مسجد، خواستاراعمال حاکمیت یهودیان بر این مسجد شدند.

شهرک‌نشیان صهیونیست امروز در حالی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند که درهای این مسجد به روی نمازگزاران مسلمان بسته شده بود و این نمازگزان مجبور شدند، نماز صبح را در خیابان‌ها و راه‌های ورودی به بخش قدیمی شهر قدس به‌جا آوردند.
در یورش شهرک‌نشیان صهیونیست به صحن‌های مسجدالأقصی، شماری از شخصیت‌های یهودی تندرو و افراطی آنان را همراهی کردند.

فراخوان برای راهپیمایی در مقابل مسجدالأقصی
فراخوان اجرای این برنامه از مدت‌ها پیش‌ از سوی سایت‌های یهودی و شبکه‌های اجتماعی اعلام شده است. این برنامه شامل برگزاری راهپیمایی از دروازه الخلیل در قدس تا درب مغاربه و سپس یورش به مسجدالاقصی است.
در این فراخوان اعلام شده بود که هدف اصلی از برگزاری این برنامه مجبور کردن تصمیم‌گیرندگان رژیم صهیونیستی برای اعمال حاکمیت یهودیان بر مسجدالاقصی و اجرای بدون محدودیت آیین‌های یهودی در این مسجد است. سازمان‌های یهودی در این فراخوان مدعی شدند: اشراف کامل یهودیان بر مسجدالأقصی و آزادی یهودیان تندرو در انجام شعایر دینی در صحن‌های مسجدالأقصی از جمله خواسته‌های شهرک‌نشینان صهیونیست در تجمع امروز خواهد بود.

جنبش جوانان قدس از فلسطینیان خواست تا با حضور در مسجدالاقصی از هتک‌ حرمت مسجد توسط گرو‌ه‌های صهیونیستی جلوگیری کنند.



 

captcha