سازمان همکاری اسلامی کشتار مسلمانان در هند را محکوم کرد
کد خبر: 1404242
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

سازمان همکاری اسلامی کشتار مسلمانان در هند را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیروز، 16 اردیبهشت، با صدور بیانیه‌ای حمله به مسلمانان ایالت «آسام» هند و کشتار آنان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌‌‌‌رسانی «مناره»، ایاد امین مدنی در این بیانیه نگرانی خود را نسبت به خبرهای رسیده از هند مبنی بر فرار صدها تن از روستاییان مسلمان این کشور از دیار خود به دلیل اقدامات خشونت‌آمیز ابراز کرد.
وی حمله به مسلمانان هند، اقداماتی جنایتکارانه و وحشیانه در حق غیرنظامیان بی‌گناه برشمرد و از مقامات این کشور خواست که عاملان این حملات را به دستگاه‌های قضایی تحویل دهند.
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین آمادگی خود را برای حاکمیت قانون در مناطقی از هند که از اقدامات خشونت‌آمیز متضرر شده‌اند، اعلام کرد.
وی تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی با همه انواع خشونت که با ارزش‌ها و اصول ادیان، حقوق بشر و قانون بین‌المللی منافات دارد، مخالف است.
یادآور می‌شود، هفته گذشته اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان ایالت آسام در شمال شرق هند 32 قربانی گرفت، پلیس هند جبهه دموکراتیک خلق «بودولند» را که خواهان جدایی و مهاجرت مسلمانان از این ایالت است، مسئول این اقدامات اعلام کرده است.
جبهه دموکراتیک خلق بودولند گروه جدایی‌طلبی است که تجزیه اقلیت بودو از ایالت آسام هند را دنبال می‌کند و با طرح این ادعا که مسلمانان بنگلادشی به‌طور غیرقانونی در این منطقه زندگی می‌کنند، هراز گاهی آنان را به خاک و خون می‌کشد.
این گروه از دهه‌‌‌‌‌ها پیش در این منطقه برای سرزمینی مستقل مبارزه می‌کند و تاکنون مسئول اقدامات خون‌باری بوده است.

captcha