احداث موزه اسناد قرآنی در گیلان
کد خبر: 1407942
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

احداث موزه اسناد قرآنی در گیلان

گروه اجتماعی: معاون اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به احداث موزه‌های جدید در سال 93، گفت: موزه اسناد قرآنی برای امسال تعریف شده و با وجود اعتبارت سال 93 این موزه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مجید اخوان، معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه، در حاشیه افتتاح نمایشگاه سنگ‌های تزئینی در موزه رشت در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از هنرمندان در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی است که در این راستا در مناسبت‌های مختلف اقدام به برپایی نمایشگاه با استفاده از ظرفیت موزه‌ها می‌کنیم.
وی با بیان اینکه موزه رشت گریبان‌گیر مشکلات بسیاری است، افزود: ساختمان موزه رشت ساختمانی قدیمی و با متراژ کم است که با توجه به قدمت استان گیلان نیاز مبرم به یک موزه خوب با امکانات مدرن احساس می‌شود.
اخوان با بیان اینکه فضای اداره این موزه در داخل موزه مستقر شده است، اضافه کرد: با اتمام ساختمان جدید که در پشت موزه در حال احداث است، فضای اداری از فضای داخلی موزه به ساختمان جدید منتقل شده تا بتوانیم استفاده بهینه‌ای از این موزه ببریم.
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان از احداث موزه در شهرستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: مکان‌هایی برای احداث موزه در نظر گرفته شده و طرح توجیهی موزه رودبار و موزه حکیم نظامی آستارا متناسب با موضوعات خاص خود تهیه شده است.
وی ادامه داد: موزه رودبار در حال حاضر با محور مردم‌شناسی پیش‌بینی شده است، اما در صورت تأمین اعتبار با توجه به آثار باستانی کشف شده در این شهرستان به موزه باستان‌شناسی تغییر کاربری می‌دهد.
اخوان با اشاره به احداث موزه‌های جدید در سال 93، بیان کرد: موزه کمرگ و موزه اسناد قرآنی نیز برای امسال تعریف شده و با وجود اعتبارت سال 93 این موزه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان با تصریح بر اینکه موزه چای شهرستان لاهیجان با توجه به موقعیت گردشگری این شهر دارای بازدیدکننده خوبی است، افزود: موزه میراث روستایی گیلان در سطح بین‌المللی معروف شده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.
وی با بیان اینکه شعار امسال هفته میراث فرهنگی «میراث یادآوری»، است، تصریح کرد: این شعار صراحتاً به اشخاص و مکان‌هایی اشاره می‌کند که اتفاق یا واقعه تاریخی را به دنبال دارند.
معاون میراث فرهنگی با بیان اینکه در استان اماکن بسیاری مانند میدان شهرداری رشت وجود دارد که محل برگزاری اجتماعات و اتفاقات شهر است، گفت: این مکان‌ها می‌توانند به عنوان مکان رویدادها و برنامه‌ریزی‌‌های استانی به عنوان میراث یادآوری تعریف شوند.

captcha