پورتال خبری «مدرسه انتظار» نیمه شعبان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 1415886
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۷
مدیر پیش‌دبستانی قرآنی گل‌های امید چغادک خبر داد:

پورتال خبری «مدرسه انتظار» نیمه شعبان راه‌اندازی می‌شود

گروه فضای مجازی: ماشاالله جمالی از راه‌اندازی پورتال خبری «مدرسه انتظار» ویژه پیش‌دبستانی قرآنی گل‌های امید شهر چغادک استان بوشهر در نیمه شعبان به مناسبت سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) خبر داد.

ماشاالله جمالی، مدیر پیش‌دبستانی قرآنی گل‌های امید چغادک شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: جهت اطلاع عمومی کاربران و والدین، به‌زودی صفحه‌ای جهت پیش‌دبستانی قرآنی گل‌های امید چغادک در پورتال «مدرسه انتظار» ایجاد می‌شود و فعالیت‌های خود را در این درگاه مجازی به‌صورت رسمی در دهه مهدویت زیر نظر وزارت آموزش و پرورش شروع خواهد کرد.

مدیر پیش‌دبستانی قرآنی گل‌های امید شهر چغادک افزود: امیدواریم با فعالیت حرفه‌ای و اخلاقی که حول محور فرهنگ و دین، قرآن کریم و عترت، ولایت فقیه، آموزش سبک زندگی اسلامی و اهل بیتی انجام می‌شود، با پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های محتوایی دینی و مذهبی و اسلامی و تربیتی و آموزشی این درگاه مجازی و در سطح مدارس و آموزشگا‌ه‌ها، جهت فراگیری، رشد و تقویت باورهای دینی و آرمان‌های نظام و ارزش‌های اسلامی، شاهد شکوفایی و تعالی در بین این نسل جدید انقلاب باشیم.

وی اضافه کرد: توسعه فرهنگی منجر به خودباوری جامعه می‌شود و توانایی‌های بالقوه و خلاق انسان را در زمینه فرهنگی شکوفا می‌کند و این مسئله خود در شکل‌گیری و هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

جمالی ادامه داد: در واقع ترکیب توسعه و فرهنگ در جامعه و در بخشی از اندیشه‌های علوم انسانی، به دنبال این است که با توجه به فرآیند مدرنیته و با یک رویکرد درونی و بومی و بهره‌مندی از پیامدهای مؤثر بیرونی توسعه، به شناخت عمیق باور‌ها و ارزش‌های ملی و محلی جامعه خود بپردازد.

مدیر پیش‌دبستانی قرآنی گل‌های امید شهر چغادک تصریح کرد: همچنین، باید توجه داشت که توسعه فرهنگی همان‌طور که از سویی زمینه‌ساز و علت توسعه ابعاد دیگر جامعه است، در دیگر سو، معلول آن‌ها نیز است، به این معنی که پیشرفت همه‌جانبه جامعه، خود به رشد و بالندگی فرهنگ، کمک شایانی می‌کند. به امید روزی که بتوانیم همه با هم شاهد پیشرفت شهر و انقلابمان در تمام سطوح باشیم.

وی با بیان اینکه این پیش‌دبستانی قرآنی از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این مجموعه آموزشی و تربیتی غیر دولتی به‌مدت سه سال است که در شهر چغادک فعالیت خود را به‌منظور پرورش و رشد نونهالان عزیز در مقطع پیش‌دبستانی شروع کرده است و اکثر پذیریش ما نوآموزان بین سنین پنج تا شش ساله هستند و سالانه ما با تناسب ظرفیت 40 نفر ثبت نام می‌کنیم.

جمالی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های این پیش‌دبستانی قرآنی توسط پنج نفر در طول سال انجام می‌شود، بیان کرد: ما طبق کتب و دروس آموزشی که وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ می‌کند، نسبت به تدریس به این عزیزان کوشا هستیم و فعالیت آموزشی می‌کنیم و در این پیش‌دبستانی، دو جلد کتاب غنچه‌های قرآنی، کتاب داستان زندگی و سیره امامان و پیامبران، آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما جهت آشنایی کودکان قرآنی با محیط پیرامون خود و مشاغل مختلف به دیدار و بازدید می‌بریم، اظهار کرد: در دیداری که نوآموزان پیش‌دبستانی قرآنی گل‌های امید با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجید موسوی، امام‌جمعه شهر چغادک داشتند، وی بیان کرد که باید در کنار کتب درسی، آداب و تربیت عملی نیز با کودکان کار شود و مربیان و والدین موظف هستند به فرزندان خود آداب معاشرت بیاموزند و مواردی را که در ارتباط با دیگران باید رعایت کنند، یاد دهند و به فرزندان خود یاد بدهید در زمان گفت‌‌و‌گو با دیگران و بزرگ‌ترهای خود از مسخره کردن اشتباهات آن‌ها، خندیدن بی‌جا، گفته‌‌های غیراخلاقی و ... بپرهیزند و به کودکان خود مجموعه‌ای از کلمات مؤدبانه همچون «لطفا، اگر ممکن است، بفرمایید، خواهش می‌کنم، متشکرم و ...» را یاد بدهید. همچنین، وی در پایان سخنان خود هدایایی نیز تقدیم کودکان کرد.

مدیر پیش‌دبستانی قرآنی گل‌های امید شهر چغادک افزود: کودکان قرآنی این پیش‌دبستانی از کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در بوشهر، کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر چغادک، مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاه کتاب در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی بوشهر، مصلای نماز جمعه چغادک، شهرداری و گلزار شهدای گمنام این شهر بازدید کردند و هدف ما بالندگی این نسل است، زیرا جوان، کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت است و از این رو در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای به این نسل می‌شود و دولت‌ها برای بهره‌برداری صحیح و استفاده مطلوب از نیروها و استعدادهای جوانان در امور مختلف سازندگی و اداره کشور،‌ تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که شور و نشاط و توانایی‌های جوانان را، سالم و سازنده برای رفع نیازها و رفاه و آسایش حال و آینده جامعه هدایت کنند.

جمالی در پایان گفت: علاقه‌مندان و والدین می‌توانند جهت استفاده و نظارت بر فعالیت‌های این پیش‌دبستانی غیر دولتی انتظار که در درگاه مجازی به نشانی اینترنتی Www.hamgam.medu.ir  قرار خواهد گرفت، به این درگاه مراجعه کنند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پرتال خبری مدرسه انتظار بوشهر چغادک
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ - ۲۰:۲۰
0
0
17مرداد روز شهادت خبرنگار شهید صارمی را گرامی داشته و برای همه تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی بهروزی و موفقیت در انتشار اخبار صحیح و واقعی را آرزومندیم.این روز در حقیقت روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی ، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند .در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع ، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسى، اجتماعى ، امنیتى و ....... جامعه و انتشار آنها بسیار هزینه بر، دشوار و در عین حال بسیار ضرورى و حیاتى است.

مدرسه پیش دبستانی انتظار، روز خبرنگار ، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم را به همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی کشور و خصوصا خبرنگاران پر تلاشگران بی ادعای این وب سایت تبریک گفته و برای آن مجاهدان بی ادعای این عرصه، آرزوی سرافرازی و تداوم فعالیت و توفیق می نماید .

پرتال مدرسه انتظار
captcha