داعش، پایانی بر عمر وهابیت است
کد خبر: 1418831
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰

داعش، پایانی بر عمر وهابیت است

گروه سیاسی: رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان زنجان با تأکید بر این‌که داعش، پایانی بر عمر وهابیت است، گفت: این گروه شورشی از روی حماقت دست روی بخش حساس منطقه شیعه‎نشین گذاشته و برای نیل به اهداف شوم خویش در موصل جای گرفتند.

حجت‎الاسلام والمسلمین سعید احمدی، رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، گفت: ابن‌تیمیه که پشتوانه فکری وهابیت به او برمی‎گردد، به همراه محمدبن‌عبدالوهاب که تفکرات سلفی‌گری وهابیت در عربستان را آغاز کرده، جنایاتی را در طول تاریخ مرتکب شدند که همه این‎ها از انحرافات فکری در باورهای این گروه نشأت می‎گیرد و این آغازی بر پایان وهابیت است.
وی ادامه داد: اخیراً نیز فرقه‎هایی انحرافی همچون جبهه النصر و القاعده که جنایاتی در منطقه مرتکب شده‎اند، شاخه‎ای از وهابیت بوده و پایانی بر آغاز وهابیت به‌شمار می‌رود.

برداشت‌های نادرست از قرآن و روایات؛ منشأ اقدامات ددمنشانه داعش
رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان زنجان عنوان کرد: داعش مخفف دولت اسلامی عراق و شام بوده و یک گروه شورشی فعال در این منطقه به‌شمار می‌رود که می‎خواهند یک کشور مستقل را تشکیل دهند؛ رهبر این گروه، ابوبکر بغدادی از جنگجویان سلفی جدا شده از القاعده است که با برداشت‎های غلط از قرآن و روایات دست به چنین اقدامات ددمنشانه‌ای می‌زنند.
حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: جریان وهابیت با محمدبن عبدالوهاب اوج گرفته و با تندروی‎ها و خشونت‎هایی که در منطقه مرتکب می‌شود، کم‌کم مورد نفرت قرار می‌گیرد و حتی آمریکا که این فرق را به‌وجود آورده است، از قدرت گرفتن این گروه مضطرب است.
وی با تأکید بر این‌که داعش، پایانی بر عمر وهابیت است، یادآور شد: این گروه شورشی از روی حماقت دست روی بخش حساس منطقه شیعه‎نشین گذاشته و برای نیل به اهداف شوم خویش در موصل جای گرفتند و کشتن شیعه را مجوزی برای ورود به بهشت می‌دانند.
احمدی گفت: همچنین داعش در گروه اهل‌سنت نیز جایگاهی نداشته و با فتوای آیت‎الله سیستانی، وحدت عمومی در عراق ایجاد شده و حتی نیروهای اهل‌تسنن نیز پیوستن به این گروه را تحریم کرده‎اند.

تعیین مصادیق تروریسم در عرف بین‌الملل نیاز به شفاف‌سازی دارد
حجت‎الاسلام احمدی بیان کرد: متأسفانه در تعیین مصادیق تروریسم در منطقه مشکل وجود داشته و در عرف بین‎الملل نسبت به این موضوع شفاف‎سازی نشده است.
وی در پایان تأکید کرد: به طور قطع اگر اجتماع مردمی که در اربعین شکل گرفته و به سمت داعش حرکت کند، این گروه شورشی همچون قطره‎ای در میان این سیل خروشان از بین می‌رود.

captcha