دولت مانع سوءاستفاده‌های اقتصادی از ماه مبارک رمضان شود
کد خبر: 1424263
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت مانع سوءاستفاده‌های اقتصادی از ماه مبارک رمضان شود

گروه اقتصاد: فولادگر اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، برخی از افراد قصد احتکار و گران‌فروشی کالاهای مورد نیاز مردم را دارند؛ بنابراین لازم است دولت مانع از سوءاستفاده‌ها از این ماه مبارک شود.

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ضرورت تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سازمان‌های نظارتی باید در هر مقطعی و به طور خاص در ماه مبارک رمضان که در عرضه و تقاضا، تغییراتی ایجاد می‌شود وظایف خود را به خوبی انجام دهند و در این ماه، وظایف دولت‌ها در فراهم کردن بهترین شرایط برای روزه‌داران بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بنابراین در همه ایام سال و به طور خاص در ماه رمضان نباید اجازه داد که عده‌ای از ماه رمضان سوءاستفاده کنند. دولت باید مانع کار این افراد شده و از ابزارهای نظارتی بیشتری استفاده کند.

فولادگر در پاسخ به پرسشی درباره نهادهایی که وظیفه تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان را برعهده دارند اظهار کرد: بخشی از آن از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طریق سازمان بازرسی قیمت‌ها و با اهرم‌های نظارتی‌ای که برروی واحد‌های صنفی دارند انجام می‌شود، بخشی مربوط به تعزیرات حکومتی در قوه قضائیه و بخشی مربوط به خود اصناف، از جمله اتاق اصناف است که موظفند بر خود نظارت داشته باشند و طبعا مجلس هم می‌تواند از اهرم‌های نظارتی خود استفاده کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 درباره نحوه سوءاستفاده برخی افراد از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: عده‌ای از افراد هستند که سعی دارند گران‌فروشی و احتکار کالاهایی که متقاضی زیادی دارند به سودهای کلانی دست پیدا کنند؛ بنابراین باید دولت تدابیر خود را بیشتر کند؛ البته سال‌های قبل معمولا اینگونه بوده که دولت نظارت خود را بیشتر می‌کرد و امیدواریم که امسال هم اینگونه باشد.

captcha