افزایش عرضه کالاهای اساسی از جانب دولت باعث تنظیم بازار ماه رمضان می‌شود
کد خبر: 3316259
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش عرضه کالاهای اساسی از جانب دولت باعث تنظیم بازار ماه رمضان می‌شود

گروه اقتصاد: به گفته شیری، اگر دولت به موقع نسبت به ذخیره‌سازی و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان اقدام کند این امر منجر کاهش قیمت‌ها در این ماه خواهد شد.

غلامحسین شیری‌ علی‌آباد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره لوازم تنظیم بازار ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان و در مناسبت‌های بسیاری دیگر، عرضه و تقاضای کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به هم می‌خورد؛ چراکه مصرف زیاد باعث افزایش تقاضا می‌شود و برخی عرضه‌کنندگان هم ملاحظات لازم را انجام نمی‌دهند.

دولت کنترل عرضه و تقاضا در ماه رمضان را به دست گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با وجود چنین شرایطی افزایش قیمت‌ها طبیعی به نظر می‌رسد اما گاهی اوقات برخی افراد از این مناسبت‌ها سوء‌استفاده می‌کنند و در این شرایط است که دولت باید نظارت بیشتری در بازار داشته و برای تنظیم بازار رمضان برنامه‌ریزی کند تا جلوی چنین وضعیتی گرفته شود.

وی تأکید کرد: همه ما می‌دانیم که در این ماه‌ها مناسبت‌ها، مهمانی‌های مختلف و خرج‌های مختلفی در جامعه وجود دارد که برای مردم ما دارای اهمیت است و این از آموزه‌های دینی ماست و نباید نسبت به چنین اموری بی‌تفاوت باشیم؛ بنابراین دولت باید در این ماه، هم  کنترل عرضه و تقاضا را به دست بگیرد و هم با سوء‌استفاده کنندگان و گرانفروشان احتمالی برخورد جدی انجام دهد تا شرایط برای مشکلات بعدی فراهم نشود.

لزوم افزایش عرضه کالاهای اساسی از جانب دولت

شیری در پاسخ به این پرسش که آیا در افزیش قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان برخی مسئولان مربوطه هم دخالت دارند؟ اظهار کرد: بنده به طور مستند نمی‌توانم چنین چیزی را تأیید کنم و چون چنین موردی برای بنده اثبات نشده است نمی‌توانم چنین برچسبی را به دیگران بزنم اما مسئولان موظفند که در تنظیم بازار اهتمام لازم را داشته باشند تا مردم ما دچار مشکلاتی همانند گرانی نشوند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش عرضه کالاهای اساسی از جانب دولت باعث کاهش قیمت‌ها و تنظیم بازار ماه رمضان خواهد شد؟ تأکید کرد: بنده معتقدم با افزایش عرضه چنین اتفاقی خواهد افتاد و اگر دولت عرضه  لازم را داشته باشد و در جاه‌هایی همانند تعاونی‌های کارمندان، اتکا و سایر جاهایی که می‌توان آن را کنترل کرد، به موقع اقلام مورد نیاز مردم را ذخیره کرده و سر وقت عرضه کنند در تنظیم قیمت‌ها در این ماه مبارک بسیار تأثیر خواهد گذاشت.

captcha