پروژه تالار قرآن همدان جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری نبوده است
کد خبر: 1430767
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
فرماندار همدان:

پروژه تالار قرآن همدان جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری نبوده است

گروه اجتماعی: پروژه تالار قرآن همدان جزو پروژه‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان نبوده و فقط از محل اعتبارات این سفر به این پروژه کمک شده است تا این پروژه زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی تعالی، فرماندار همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: پروژه تالار قرآن همدان جزو پروژه‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان نبوده و فقط از محل اعتبارات این سفر به این پروژه کمک شده است تا این پروژه زودتر به نتیجه برسد.

وی پروژه تالار قرآن را دارای حواشی زیاد دانست و اظهار کرد: اینکه شکل هندسی این سازه چقدر با موضوعات قرآنی سنخیت دارد بحث دیگری است اما، اگر از همان ابتدای امر هزینه‌های موجود صرف تکمیل کردن پروژه می‌شد تا امروز کار این پروژه به اتمام رسیده بود.

فرماندار همدان در بخش دیگری از سخنانش افزود: امروز به دلیل اعتدال دولت کشور به یک ثبات سیاسی و اقتصادی رسیده است و دیگر شاهد وقوع نوسانات شدید ارزی در کشور نیستیم، دولت یازدهم خود را دولت تدبیر و امید نامیده و این تدبیر و امید برخاسته از وجوه شخصیتی خود رئیس جمهور است.

تعالی با اشاره به سه وجه شخصیتی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دکتر روحانی در درجه اول یک شخصیت مبارز و انقلابی است. ایشان در سال‌های قبل از انقلاب در صحنه مبارزات و انقلاب بسیار فعال بوده و در شرایط سخت سیاسی و خفقان قبل از انقلاب، یکی از سخنرانان توانا بود که منبرشان  عمدتا با چالش و برخورد رژیم طاغوت مواجه می شد.

وی افزود: وجه دیگر شخصیتی رئیس جمهور، جنبه مدیریتی و اجرایی ایشان است آقای روحانی از اول انقلاب تاکنون در صحنه‌های مختلف اجرایی، امنیتی و نظامی حضور فعال داشته و از نزدیک هم با تمام ارگان‌ها کار کرده‌اند، اعتدال هم از دیگر خصوصیات شخصیتی ایشان است و چیزی که این روزها اساس دولت یازدهم را تشکیل می دهد، همین جنبه اعتدال است.

دولت در زمینه سیاست خارجی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است

تعالی با اشاره به اقدامات مثبت و سازنده دولت یازدهم، اظهار کرد: دولت در زمینه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و همین امر سبب کاهش تنش‌های موجود در روابط ما با همسایگان و همچنین کشورهای غربی شده، تنش‌هایی که اثرات نامطلوبی را به عنوان مثال بر مسائل اقتصادی ما گذاشته است.

وی با تأکید به بازتعریف روابط سیاسی ما با کشورهای غربی، اظهار کرد: در حال حاضر اثرات روانی این اقدامات و روابط در داخل کشور کاملا محسوس است، اتفاقات خوبی در زمینه سیاست خارجی در حال وقوع است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این باره افزود: هر چند ما هیچ وقت اساس اقتصاد و روابط اقتصادی خود را بر مبنای نگاه به بیرون نمی‌گذاریم اما این یک واقعیت است که اگر نتوانیم روابط خارجی خود را با دنیای امروز ساماندهی کنیم، دچار مشکل خواهیم شد.

تعالی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور هم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت به خوبی وارد این عرصه شد و طرح تحول نظام سلامت را با موفقیت در کشور اجرا کرد، بطوریکه امیدواری مردم در این بخش قابل ارزیابی است و بر روی سلامت جسمانی و روانی مردم تأثیرات بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در گذشته بیش از 90 درصد هزینه‌های درمانی توسط مردم پرداخت می‌شد، ابراز کرد: در حال حاضر شهروندان 10 درصد و روستانشینان پنج درصد از هزینه‌های درمانی را می‌پردازند و الباقی هزینه‌ها را دولت از محل درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌کند.

فرماندار همدان شجاعت و مدیریت وزیر بهداشت را ستودنی دانست و اضافه کرد: دولت در بخش درمان، هزینه‌های بسیاری را پرداخت می‌کند. همچنین طرح‌های بسیار خوب دیگری هم در مجلس در حال بررسی هستند که به موقع اجرایی خواهند شد.

captcha