آموزش حفظ اموال عمومی از منظر قرآن در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 1432185
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

آموزش حفظ اموال عمومی از منظر قرآن در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه اجتماعی: فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن مشهد با توجه به اینکه حفظ اموال عمومی یکی از موضوعات مورد تأکید قرآن کریم است، با بهره‌گیری از آیات وحی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به این موضوع پرداخته است.

محمد باغبان، مدیرفرهنگ‌سرای شهر زیبا و ایمن مشهد‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: این فرهنگ‌سرا با محوریت حفظ اموال عمومی و یا به عبارتی حفاظت از بیت‌المال با استناد به آموزه‌های قرآنی و دینی در این نمایشگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه حفظ اموال عمومی یکی از موضوعات مورد تأکید قرآن کریم است، فرهنگسرای شهر زیبا وایمن مشهد با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم در نمایشگاه قرآن مشهد حضور یافته است.

باغبان هدف از حضور در این نمایشگاه را آشنایی شهروندان به توجه آیات و روایات و احادیث اهل بیت(ع) در خصوص حفاظت از اموال عمومی «بیت‌المال» عنوان و اظهار کرد: در غرفه این فرهنگسرا نمایی از شهر ترسیم شده است تا شهروندان متوجه شوند که با رعایت آداب اسلامی و آموزه‌های قرآنی می‌توانند شهری زیبا وایمن داشته باشند.

مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن مشهد با اشاره به اینکه در ارتباط با حفظ اموال عمومی حدیثی از امام صادق(ع) در این غرفه با نمایی از اتوبوس‌ها و مترو نصب شده است، گفت: این روایت به منظور کوشابودن هر چه بیشتر شهروندان نسبت به حفظ اموال عمومی نصب شده است.

وی ادامه داد: در سر درب منزلی که در غرفه این فرهنگسرا تعبیه شده است، روایتی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر تأکید ایشان در خصوص دفع زباله از منازل گنجانده شده تا در این راستا شهروندان با ضرورت دفع زباله و رعایت بهداشت اجتماعی آشنا شوند.

باغبان ابراز کرد: برای داشتن شهری زیبا و ایمن تمام افراد مسئول هستند و باید هر شهروند وظایف خود را در برابر شهر انجام دهد، چرا که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: «در اسلام ضرر رساندن به خود و دیگران ممنوع است».

captcha