غزه، تبلور ایستادگی و مقاومت در برابر یزیدیان زمان است
کد خبر: 1434345
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

غزه، تبلور ایستادگی و مقاومت در برابر یزیدیان زمان است

گروه اجتماعی: شهردار تبریز اظهار کرد: فلسطین و غزه برای آحاد آزادگان و مسلمانان جهان، تبلور ایستادگی و مقاومت در برابر یزیدیان زمان است؛ بنابراین سکون و ناامیدی در این سنگر تاریخی، معنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، صادق نجفی، شهردار تبریز شب گذشته، 5 مرداد در جمع شاعران و هنرمندانی که در مراسم «غزه، خواهری غریب» در پارک مفاخر آذربایجان شرقی حضور یافته بودند، اظهار کرد: توصیه‎‏های مکرر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر این محور بوده است که مسئله قدس و انتفاضه، در گذر سال‎ها و دهه‎ها، به هیچ عنوان نباید یک موضوع عادی تلقی شود؛ چراکه این تلقی ساده‎‏انگارانه همان نقشه شومی است که از سوی جبهه استکبار عنوان و طراحی شده است.
وی افزود: حضور چشمگیر شهروندان تبریزی در راهپیمایی روز جهانی قدس نیز با همین انگیزه و لبیک‌‎گویی به این فرمایش امام خمینی(ره) صورت گرفت.
نجفی از مکاتبات خود با شهردار غزه با محوریت تقویت روحیه مقاومت خبر داد و گفت: طی مکاتبات صورت گرفته با رفیق مکی، شهردار غزه، آمادگی شهر تبریز را برای هر گونه امدادرسانی به مجروحان، ارسال کمک‌‎های مورد نیاز و بازسازی ویرانی‎‌های حاصل از یورش صهیونیست‌‎ها اعلام کرده‌ایم.
شهردار تبریز اظهار کرد: هدف اصلی صهیونیست‌‎ها از کشتار کودکان و نوجوانان غزه در باریکه غزه، نسل‌کشی و سرکوب روحیه و نشاط جوانی در این باریکه حساس و استراتژیک است.
نجفی با بیان اینکه تبریز به‌عنوان «تنها خواهرخوانده غزه در جهان» در برابر شهروندان غزه، بی‎‏تفاوت نیست، افزود: با طرح شکایتی از سوی شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز و ارائه آن به مجامع جهانی، جنایات صهیونیستی را به طور جد، پیگیری می‎کنیم.
وی تأکید کرد: فلسطین و غزه عزیز برای آحاد آزادگان و مسلمانان جهان، تبلور ایستادگی و مقاومت در برابر یزیدیان زمان است؛ بنابراین سکون و ناامیدی در این سنگر تاریخی، معنایی ندارد.
شهردار تبریز همچنین به نقش شاعران تبریزی در اعتلای ارزش‎ها و باورهای ایرانی ـ اسلامی اشاره کرد و افزود: شعر آذربایجان، از دیرباز، با احساس مسئولیت در قبال رویدادها و تحولات تاریخی و اجتماعی، آینه تمام عیار باورها و امیدهای زمانه خود بوده است.
نجفی در این چارچوب به شعرخوانی شاعر جوان تبریزی در حضور رهبر معظم انقلاب در آیین نیمه رمضان اشاره کرد و گفت: شعرخوانی رضا شیبانی اصل، شاعر جوان تبریزی در محضر رهبر معظم انقلاب و تحسین ایشان توسط حضرت آقا، نشان‌دهنده بروز و ظهور ظرفیت‎‏های عمیق هنر و شعر متعالی و متعهد ‌میان جوانان تبریزی است.
یادآور می‎‏شود، در پایان این مراسم بیانیه حمایت شهردار تبریز، هنرمندان و شاعران تبریزی در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیسم، به امضای حاضران رسید. طومار یاد شده، در سه زبان تدوین شده و با هماهنگی‎‌‌های انجام شده، پس از تکمیل، به مجامع جهانی ارسال می‌شود.

captcha