شناسنامه شهید «محمدجعفر سعیدی» رونمایی شد
کد خبر: 4183624
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
به‌مناسبت هفته بسیج در بوشهر

شناسنامه شهید «محمدجعفر سعیدی» رونمایی شد

طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه امام صادق(ع) و اهالی رسانه، شامگاه یکم آذرماه، شناسنامه شهید شاخص «محمدجعفر سعیدی» در محله جانبازان شهر بوشهر رونمایی شد.

رونمایی از شناسنامه شهدای شاخص

به گزارش ایکنا از بوشهر، در آیین پاسداشت یاد چهار شهید رسانه استان بوشهر و شهدای خبرنگار غزه، شامگاه یکم آذرماه، به‌مناسبت هفته بسیج و به همت سازمان ثبت احول از شناسنامه شهید شاخص «محمدجعفر سعیدی» با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) محله جانبازان منطقه یک شهر بوشهر رونمایی شد.

سرهنگ پاسدار مجید بذرافکن، معاون فرهنگی - اجتماعی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این یادواره شهدایی، رسانه را دیدبان در جنگ دانست و گفت: رسانه نزدیک‌تر از همه به دشمن و نزدیک‌تر از همه به موفقیت و پیام‌آور خوبی و امید برای کشور است.

وی ادامه داد: اینکه کار خبرنگار و رسانه دارای یک سختی میادین پُر تلاطم و صحنه خطرات احساس وجود می‌شود در واقع به خاطر این است که خبرنگار در خط مقدم و از نزدیک روایتگر صحنه مسائل اصلی انسانی است.

معاون فرهنگی - اجتماعی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جنایت در جهان بسیار صورت گرفته است، افزود: آنچه که در صحنه جنایت‌های دلخراش غزه توسط رژیم صهیونیستی و آمریکایی اتفاق افتاد جز با قدرت خبرنگارها قابل روایتگری و اعلان عمومی به جامعه جهانی بود که موجب بیداری آرمانی ملت‌ها و کشورها شد.

سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع)، نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدای رسانه و شهدای غزه، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی با تأسی از شهدا و مکتب حسینی افق‌های تازه‌ای از مفهوم ایثار و شهادت، که اوج آن شهادت در راه خدا و اقشار مختلف داوطلب، همچون شهدای رسانه است برای جهانیان به نمایش گذاشته شد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اهداف برگزاری یادواره شهدای رسانه، گفت: یکی از اهداف برگزاری این پاسداشت یاد شهدای رسانه این است که پیوندی بین ارزش‌ها، عرفان و مسائل عاطفی بین شهدای رسانه و اصحاب رسانه حال حاضر وجود دارد و همچنین تحکیم ارزش‌های الهی و انقلابی در بین اصحاب رسانه است.

سرهنگ پاسدار محسن رضایی‌نژاد، مسئول سازمان بسیج رسانه بوشهر راه‌اندازی و تشکیل قرارگاه ملی مقابله با جنگ ترکیبی در جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک ضرورت اولویت‌دار دانست و افزود: نهادینه شدن سواد رسانه در میان اقشار مختلف و ایجاد و تشکیل قرارگاه اتحاد رسانه‌ای می‌تواند به عنوان یک راهبرد پدافندی باشد.

اسکندر پاسالار، مدیرکل ثبت‌احوال بوشهر از اتفاق و اجرای دومین برنامه صدور شناسنامه برای شهدای این استان خبر داد و مطرح کرد: امروز در آیین پاسداشت یاد چهار شهید رسانه استان بوشهر دومین برنامه صدور شناسنامه شهدای استان بوشهر و همچنین صدور شناسنامه شهدای شاخص رسانه و از جمله شناسنامه شهید داریوش شاهینی است.

همچنین در این آیین از خانواده‌های چهار شهید رسانه استان بوشهر شهیدان «شاهینی، خلیلی، فهیمی و رفیع‌نژاد» تجلیل شد.


حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha