اردوی رمضان ویژه کودکان در آمریکا برگزار شد
کد خبر: 1434445
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

اردوی رمضان ویژه کودکان در آمریکا برگزار شد

گروه بین‌الملل: اردوی رمضان ویژه کودکان مسلمان امریکا برای دومین بار در سال جاری، در راستای تمرین ایجاد تعادل میان سنت‌های دینی مانند روزه‌داری و فعالیت‌های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه خبری «Aljazeera»، فاطمه یکی از 60 دانش‌آموز مسلمان 3 تا 15 ساله‌ای است که در اردوی رمضان واشنگتن شرکت دارد.

در این اردوی رمضان که امسال برای دومین بار برگزار می‌شود، کودکان مسلمان ضمن انجام فعالیت‌های هنری در کنار هم، نماز ظهر را نیز به صورت جماعت اقامه می‌کنند.

در یکی از روزهای گرم تابستان در مدرسه «والدورف» واشنگتن، فاطمه یازده ساله در حال خوشنویسی «هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی» از سوره مبارکه نمل است.

اردوهای رمضانی دیگری نیز در آمریکا برگزار می‌شوند که عمدتاً بر مطالعه قرآن و تدریس مسائل دینی تمرکز دارند.

اردوی رمضان واشنگتن از سوی بنیاد اسلامی «موج جدید» که یک سازمان غیردولتی است، برگزار می‌شود.

این اردو تلاش می‌کند تا برنامه‌های مناسبی را که کمبود آن‌ها برای کودکان مسلمان آمریکایی احساس می‌شود، برگزار کند.

در حقیقت برگزاری اردوی رمضان برای کودکان مسلمان در امریکا، تمرین ایجاد تعادل میان سنت‌های دینی مانند روزه‌داری و فعالیت‌های اجتماعی مانند اردوهای تابستانی مرسوم است.

مونا الداده، بانوی ایرانی ـ آمریکایی و از سازماندهندگان اردوی رمضان می‌گوید: تا سال 2016 رمضان در تابستان و روزهای روزه‌داری بلند است و کار زیادی نمی‌توان انجام داد. این اردو به بچه‌ها فرصت می‌دهد تا از این فرصت برای انجام کارهای معنی‌داری استفاده کنند.

«جاش برر»، هنرمند و خوشنویس آمریکایی که در یمن و ترکیه زندگی و تحصیل کرده در این اردو به آموزش هنرهای اسلامی کلاسیک به کودکان می‌پردازد و لیلا کوکبی، طراح گرافیکی و عکاس ایرانی نیز از دیگر مدرسان این اردو است.

در این اردو که به مدت یک هفته برگزار شد کودکان عرب، ایرانی، پاکستانی، آفریقایی‌ ـ آمریکایی و ... از میان شیعیان و اهل سنت حضور داشتند.

captcha