دوره اختبار و تثبیت در حوزه‌های علمیه قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 1434688
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
حجت‌الاسلام عباسی خبر داد:

دوره اختبار و تثبیت در حوزه‌های علمیه قزوین برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید‌الورود حوزه های علمیه قزوین به زودی برگزار خواهد شد، گفت: این دوره‌ها در دو بخش اخلاقی و آموزشی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: دوره تثبیت و اختبار طلاب جدید الورود طرحی است که در آن داوطلبین بعد از پذیرفته شدن در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی، جهت آشنایی با دروس و مسائل  مربوط به حوزه دوره یک ماهه ای را قبل از بازگشایی رسمی حوزه های علمی سپری می کنند.

وی افزود: این دوره یک ماهه شامل دو بخش اخلاقی و آموزشی است که بخش اخلاقی ده روز و بخش آموزشی 20 روز طول می کشد.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به زمان و مکان دوره گفت: بخش اخلاق این دوره امسال در اردوگاه شهید بابایی واقع در روبروی نیروگاه شهید رجایی از 10 مردادماه و بخش آموزشی هم پس از پایان دوره اخلاق مطابق برنامه ریزی های انجام شده در خود حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در بخش اخلاقی مباحث مربوط به امور تهذیب و معنویت شامل برنامه های آداب طلبگی، برنامه های مشاوره، موضوعات قرآنی و غیره آموزش داده می شود.

وی با اشاره به اساتید مدعو دوره اخلاق اظهار کرد: در این دوره برای تدریس مباحث از حجت‌الاسلام  علی صالحی امام جمعه آبگرم با موضوع اخلاق، حجج الاسلام حسین اصغرپور و موسی صفی خانی با موضوع مباحث قرآنی، حجج الاسلام سید مصطفی موسوی، علی علی محمدی و محمد حسین زارعی برای بحث‌های مشاوره استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: چنانچه در طول این دوره ها تشخیص داده شود که روحیات فرد پذیرفته شده با محیط و دروس حوزی هم خوانی ندارد حوزه علمیه از پذیرفتن این فرد معذور خواهد بود که به ندرت این اتفاق می افتد.

وی افزود: در طول مدت ده شبانه روز علاوه بر بحث‌های درسی ، برنامه‌های ورزشی و تفریحی هم برگزار خواهد شد.

captcha