آموزش گام به گام کلام وحی؛ اقدامی اساسی جهت توسعه مناسبت‌های قرآنی
کد خبر: 1434836
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد:

آموزش گام به گام کلام وحی؛ اقدامی اساسی جهت توسعه مناسبت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: آموزش گام به گام روخوانی، روانخوانی و ترجمه و مفاهیم، تفسیر آیات برگزیده قرآنی از جمله آموزش‌های مورد نیاز برای توسعه مناسبت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌ کریم تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به اهمیت فراگیری قرآن کریم به‌عنوان اولین مرحله در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی اظهار کرد: اولین اقدام برای توسعه فعالیت‌های دینی، انجام آموزش‌های ویژه قرآنی و پس از آن توجه عملی به دانسته‌ها و آموزه‌هاست.

وی افزود: آموزش گام به گام روخوانی، روانخوانی، ترجمه و مفاهیم، تفسیر آیات برگزیده قرآنی، آشنایی با احکام قرآنی و اسلامی که ویژه جوانان و خانواده‌های ایرانی توسط دارالقرآن الکریم انجام شده است از جمله آموزش‌های مورد نیاز برای توسعه مناسبت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام شفیعی در ادامه انجام مسابقات قرآنی به‌صورت حضوری، نیمه حضوری، انجام جشنواره‌های قرآنی و تشویق نفرات برتر را دومین گام جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی دانست و اظهار کرد: حمایت و هدایت فعالیت‌های خانه‌های قرآن شهری و روستایی، توجه به عملکرد آن مؤسسات و مراکز از دیگر اموری است که در توسعه فعالیت‌های قرآن سهم مهمی دارد.

وی در ادامه سخنان خود همت و یاری شهرداری را در خدمت‌رسانی و حمایت از خانه‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی و مشارکت آنان را درخصوص انجام بهینه این فعالیت‌ها از جمله برنامه‌های حمایتی شهرداری به دارالقرآن الکریم دانست.

این مقام مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد؛ جوانان و مردم مؤمن استان مرکزی در سایه الطاف خداوند و با همت شهرداری، سازمان‌های فرهنگی ـ دینی و سایر خیران در حوزه برنامه‌های قرآنی بتواند شاهد بهترین و اثربخش‌ترین فعالیت‌های قرآنی در خصوص رسیدن به توسعه فعالیت‌های قرآنی باشند.

captcha