آغاز دوره تخصصی آموزشی سطح یک «تدبر در قرآن» در جهاد‌ دانشگاهی زنجان
کد خبر: 1443599
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

آغاز دوره تخصصی آموزشی سطح یک «تدبر در قرآن» در جهاد‌ دانشگاهی زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی: با توجه به اهمیت موضوع تدبر در آیات کلام وحی و لزوم توجه به مفاهیم و درون‌مایه آیات الهی، نخستین دوره تخصصی آموزشی سطح یک «تدبر در قرآن» از سوی جهاد‌ دانشگاهی استان زنجان از ابتدای شهریور امسال به مدت ۵ هفته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج این فرهنگ نورانی در کشور، دوره‌های آموزشی قرآنی از سوی نهادهای مردمی و دستگاه‌های مختلف دولتی در سطح کشور برگزار می‌شود که جهاد‌دانشگاهی نیز در سال‌های فعالیت خود در این زمینه پیشرو بوده است.
برگزاری کارگاه‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم با حضور دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، دوره تخصصی سوره‌شناسی که نتیجه آن انتشار مجله تخصصی سوره‌شناسی بوده است و همچنین دوره‌های تدبر در آیات اقتصادی سوره مبارکه انفال، از جمله برنامه‌هایی بوده است که جهاد‌دانشگاهی استان زنجان در راستای نیل به اهداف خود در حوزه ترویج آموزه‌های قرآن کریم اقدام به برگزاری آنها نموده است.
با توجه به اهمیت موضوع تدبر در آیات کلام وحی و لزوم توجه به مفاهیم و درون‌مایه آیات الهی، نخستین دوره تخصصی آموزشی سطح یک «تدبر در قرآن» از سوی جهاد‌دانشگاهی استان زنجان از ابتدای شهریور امسال به مدت 5 هفته برگزار می‌شود و طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در آن شرکت می‌کنند.
این دوره با حضور اساتید برجسته مؤسسه تدبر در کلام وحی قم برگزار شده و در پایان آن نیز پس از برگزاری آزمون نهایی، گواهینامه دوره آموزشی تخصصی سطح یک «تدبر در قرآن» به افرادی که موفق به گذراندن آزمون نهایی شده‌اند از سوی این مؤسسه اعطا می‌شود.
نخستین دوره تخصصی آموزشی سطح یک «تدبر در قرآن» جهاد‌دانشگاهی استان زنجان با حضور 60 نفر از جوانان علاقه‌مند به مباحث قرآنی برگزار شده و در ابتدای این دوره نیز آزمونی برای آمادگی شرکت‌کنندگان از بخش‌های از تفسیر سوره‌های قرآنی از کتاب تفسیر المیزان برگزار شد که بخشی از امتیاز آزمون پایانی را نیز به خود اختصاص می‌دهد.
یادآوری می‌شود که از میان افرادی که در این دوره به عنوان شرکت‌کنندگان فعال حضور می‌یابند، اعضای گروه تخصصی «پژوهش‌های قرآنی» جهاد‌دانشگاهی زنجان انتخاب می‌شوند.

captcha