نخستین نشست عمومی همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در بجنورد برگزار شد
کد خبر: 1443962
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
با حضور اساتید برجسته ادبیات فارسی؛

نخستین نشست عمومی همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در بجنورد برگزار شد

گروه اندیشه: نخستین نشست عمومی همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی با حضور اساتید برجسته ادبیات فارسی در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، نخستین نشست عمومی همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی روز چهارشنبه، 5 شهریورماه، با سخنرانی پنج تن از اساتید دانشگاه‌های ایران برگزار شد.
«گونه‌شناسی یا سبک‌شناسی» با سخنرانی استاد دکتر علی رواقی، «گفتاری درباره اسم فاعل و اسم مفعول مزید فیه عربی در زبان فارسی و تحول آنها» با سخنرانی دکتر علی اشرف صادقی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، از برنامه‌های این نشست اعلام شده است.
«تطور زبان عرفانی در سنت اول و دوم عرفان اسلامی»، با سخنرانی دکتر علی‌اصغر میرباقری‌فرد، «مبانی انسان‌شناختی ادبیات تطبیقی»، با سخنرانی دکتر حسن اکبری بیرق، «محمود طرزی، سراج‌الاخبار و مسأله زبان فارسی در افغانستان» با سخنرانی دکتر قهرمان سلیمانی از دیگر برنامه‌های این نشست است.
همایش بین‌المللی انجمن زبان و ادبیات فارسی، با شرکت 15 کشور خارجی، صبح امروز در بجنورد آغاز به کار کرده و تا روز جمعه 7 شهریورماه ادامه دارد.

captcha