نهضت مهجوریت‌زدایی از قرآن در کشور راه‌اندازی شود/ لزوم اتحاد مردم، مسئولان و رسانه در این زمینه
کد خبر: 1444614
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
رئیس اداره ارشاد ساوه:

نهضت مهجوریت‌زدایی از قرآن در کشور راه‌اندازی شود/ لزوم اتحاد مردم، مسئولان و رسانه در این زمینه

گروه فعالیت‌های قرآنی: نهضت مهجوریت‌زدایی از قرآن باید در کشور راه‌اندازی شود و توجه به مسابقات قرآنی و به‌ویژه تجلیل از برگزیدگان کلام وحی، توجه به معیشت و بیمه فعالان عرصه قرآنی می‌تواند در این زمینه اثربخش باشد.

حسین محمودی‌فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه قرآن بهترین وسیله شناخت خداوند و منبع تمام دانش‌های بشری است،اظهار کرد: قرآن کتابی است که انسان را از خاک به افلاک رسانده و روح آدمی را به عالم قدس و ملکوت می‌برد؛ ولی متاًسفانه ما از این ودیعه الهی به شایستگی استفاده نمی‌کنیم و قرآن امروز در اوج مهجوریت قرار دارد که باید تلاش کنیم این مهجوریت را ‌از کتاب وحی دور کرده و آن را به‌عنوان یک الگوی بی‌بدیل در جامعه نهادینه کنیم.

‌درک صحیح از مفاهیم کلام وحی؛ راهکار مهجوریت‌زدایی از قرآن

محمودی‌فر‌ کسب یک درک صحیح از مفاهیم و آیات قرآنی را از جمله راه‌های مهجوریت‌زدایی از قرآن عنوان کرد و افزود: در راستای الگوسازی قرآنی و مهجوریت‌زدایی از این کتاب الهی باید تلاش کرد تا عموم افراد جامعه با علوم و معارف جدید قرآن آشنایی پیدا کرده و فرهنگ صحیح استفاده از قرآن را در جامعه ترویج دهیم.


رئیس اداره ارشاد ساوه با بیان اینکه نزول قرآن برای سعادت انسانهاست، اظهار کرد: عمل به آیات و دستورات کلام وحی سعادت دنیوی و اخروی همه مؤمنان جهان را به‌دنبال دارد و ترویج این اصل در صورتی محقق می‌شود که به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: نهضت مهجوریت‌زدایی از قرآن باید در کشور راه‌اندازی شود و توجه به مسابقات قرآنی و به‌ویژه تجلیل از برگزیدگان قرآن، توجه به معیشت و بیمه فعالان عرصه قرآنی و توجه نظام آموزشی از دبستان تا دانشگاه به مباحث قرآنی می‌تواند در این زمینه اثربخش باشد.

نقش متولیان قرآنی در مهجوریت‌زدایی از کلام وحی

محمودی‌فر با بیان اینکه عمل کردن مسئولان و دست‌اندرکاران قرآنی به کلام وحی نقشی زیادی در مهجوریت‌زدایی از قرآن برعهده دارد، افزود: این نقش زمانی مؤثر واقع می‌شود که خود متصدیان در عرصه عمل پیشگام باشند و کردارشان با گفتارشان هم‌خوانی داشته و فعالیت‌ها به دور از ریا و خودنمایی و با انگیزه الهی انجام شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه‌ اضافه کرد: مسئولانی که فقط شعارگونه حرکت کرده و به آنچه که می‌گویند پایبند نبوده وعمل نمی‌کنند هرگز نمی‌توانند مورد اعتماد مردم و جامعه باشند.

‌اتحاد روحیه تعاون بین مردم، مسئولان و رسانه در مهجوریت‌زدایی از قرآن

وی با اشاره به نقش مردم، مسئولان و رسانه‌ در مهجوریت‌زدایی از قرآن مطرح کرد: یکی از عوامل مؤثردر مهجوریت‌زدایی از قرآن ایجاد و تقویت روحیه تعاون، همکاری و همفکری بین این سه گروه می‌باشد.

محمودی‌فر ادامه داد: همه مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا قرآن از مهجوریت بیرون آمده و به‌عنوان کتاب سبک زندگی مطرح شود و ما آئین زندگی را از قرآن استخراج و به کارببریم و رسانه‌ها و اصحاب قلم نیز باید این گنج بی‌انتها را که مهمترین منجی زندگی است و انسان طرز زندگی صحیح را از طریق قرآن کسب می‌کنند به‌عنوان مهمترین منابع در هدایت بشربه جامعه معرفی و در ترویج علوم و معارف آن بکوشند.

بیان جذابیت‌های قرآنی توسط رسانه و اصحاب قلم

وی گفت: رسانه و اصحاب قلم برای احیا احساس نیاز جامعه به قرآن دو راه موازی پیش رو دارند و اول بیان ضعف‌ها و ناتوانی‌هایی مکاتب و اندیشه‌های غیرقرآنی و دیگر بیان زیبایی و جذابیت‌های قرآنی است.

رئیس اداره ارشاد ساوه در پایان با تأکید بر لزوم بسیج همگانی جهت مهجوریت‌زدایی از قرآن، اظهار کرد: جامعه امروز نیاز به یک بسیج فرهنگی درجهت مهجوریت‌زدایی از قرآن دارد و مهجوریت قرآن برای کشور ما یک افت فرهنگی است و این با مکتبی که سرآغاز آن قرائت، خواندن و سوگند به قلم بوده سازگار نیست و پیروان مکتب اسلام باید در جهت رفع مهجوریت‌‌زدایی از قرآن تلاش کنند تا همه افراد در تمام روز احساس نیاز کرده و برای سبک زندگی خود از آیات قرآن استفاده کنند.‌

captcha