فعالیت قرآنی شهرستان سنندج با 47 تشکل قرآنی
کد خبر: 1445276
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

فعالیت قرآنی شهرستان سنندج با 47 تشکل قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: شهرستان سنندج با ۴۷ تشکل قرآنی بیشترین دوره‌های آموزشی قرآن را در کردستان برگزار می‌کند.

سیدبهاءالدین حسینی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرستان سنندج یکی از شهرستان‌هایی است که بیشترین مؤسسات قرآنی‌ ـ مردمی را در خود جای داده است و بیشترین دوره‌های آموزشی این استان در این شهرستان دایر می‌شود.

وی افزود: آخرین آمار صدور مجوز فعالیت قرآنی در این استان نشان می‌دهد سنندج با دارا بودن ۴۷ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی بیشترین آمار تشکل‌های قرآنی کردستان را به خود اختصاص داده است.

حسینی در ادامه تصریح کرد: آموزش و ترویج قرآن در این شهرستان از استقبال خوبی برخوردار بوده و جامعه قرآنی سنندج در ۱۷ مؤسسه قرآنی، ۱۵ خانه قرآن شهری و ۱۵ خانه قرآن روستایی به آموزش قرآن به اقشار مختلف جامعه می‌پردازند.

جذب بودجه کافی و کسب تعداد سهمیه بالا

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کردستان  ادامه داد: با توجه به اینکه در این مناطق دشمنان به دنبال ضربه زدن به ریشه اسلام و قرآن هستند مسئولیت این مؤسسات بسیار سنگین بوده و اگر از سوی نهادها مورد پشتیبانی قرار نگیرند نمی‌توانند به رسالت سنگین خود بپردازند.

وی یادآور شد: اتحادیه در همه امورات سعی کرده است با جذب بودجه کافی و کسب تعداد سهمیه بالا برای طرح‌های ملی و قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآن این استان را یاری کند اما با این حال پرداختن به مشکلات مؤسسات و تشکل‌های دینی باید از سوی نهادهای دولتی و حکومتی صورت گیرد.

captcha