وجود امامزادگان در کشور موجب بصیرت و نزدیکی ما‌ به ولایت و رهبری شده است
کد خبر: 1446119
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱

وجود امامزادگان در کشور موجب بصیرت و نزدیکی ما‌ به ولایت و رهبری شده است

گروه اجتماعی: امام جمعه کوهبنان گفت: تجلیل از امامزادگان در حقیقت تجلیل از کسانی است که حق بزرگی بر گردن ما ایرانیان دارند، چرا‌که حضور و وجود آنها مایه‌ بصیرت و نزدیکی ما به ولایت و رهبری بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان روز گذشته، 11 شهریور در مراسم تجلیل از امامزادگان واجب‌التعظیم این شهرستان گفت: همزمان با ورود امام رضا(‌ع‌) و حضرت معصومه(‌س‌) به ایران خیل کثیری از سادات و نزدیکان ایشان به ایران سفر کردند و در جای جای کشور منشأ خیر و برکات شدند.
وی افزود: تجلیل از امامزادگان در حقیقت تجلیل از کسانی است که حق بزرگی بر گردن ما ایرانیان دارند، چرا‌که حضور و وجود آنها مایه‌ بصیرت و نزدیکی ما به ولایت و رهبری بوده است.
امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: معصومین(ع) در موقعیتی قرار گرفته بودند که یار و یاور نداشتند تا بتوانند قیام کنند، اما این فرصت در بسیاری از مواقع در اختیار امامزادگان قرار می‌گرفته تا علیه حکام ظلم و جور‌ قیام کنند‌. امامزاده بی‌بی عصمت(ع) که با 13 نسل و واسطه ‌به امام صادق(‌ع‌) می‌رسد از فرزندان علی‌ العریضی است که عمده سادات جعفری در ایران منسوب به ایشان هستند.
جعفری بیان کرد: امامزاده سلیمان‌شاه(ع) نیز با 12 واسطه به امام جعفر صادق(‌ع‌) منسوب می‌شود که وی سیدی جلیل‌القدر‌، شریف و از بزرگان سادات کرمان بوده و در منطقه کوهبنان اقامت داشته و به‌دلیل تشکیلات حکومتی وی به‌عنوان سلیمان‌شاه معروف شده است‌.
امام جمعه کوهبنان اظهار کرد‌: بنا به گفته حجت‌الاسلام قرائتی‌ امامزادگان خانه‌ امن و ایمان هستند، چرا‌که با حضور در حرم مطهر آنان با بهره ‌معنوی بر ایمان و معرفت انسان نیز افزوده می‌شود، لذا باید مردم کوهبنان قدر بقاع متبرکه شهرستان را بدانند و تلاش برای عمران و آبادانی بیشتر این اماکن داشته باشند.

 

captcha