اعضای کاروان قرآنی از فردا به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
کد خبر: 1446987
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

اعضای کاروان قرآنی از فردا به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: اعزام اعضای کاروان قرآنی به حج تمتع از فردا آغاز و تا ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

علیرضا سبحانی، مدیر کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین گروه کاروان قرآنی یکشنبه، 16 شهریورماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به مدینه اعزام می‌شود که بنده به همراه مهدی عادلی، قاری بین‌المللی قرآن کریم از نخستین اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع هستیم. سعید طوسی هم سه‌شنبه، 18 شهریورماه اعزام خواهد شد.
وی با بیان اینکه اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع تا 31 شهریورماه با پروازهای مختلف به مدینه و مکه اعزام می‌شوند، عنوان کرد: 14 نفر از اعضای 20 نفره کاروان قرآنی حج تمتع مدینه‌قبل و شش نفر دیگر مدینه بعد هستند؛ چند نفر از اعضای کاروان قرآنی که مدینه‌ قبل هستند بعد از مدینه به مکه می‌روند و دوباره به مدینه بازمی‌گردند تا ادامه تلاوت‌ها و برنامه‌های قرآنی خود را دنبال کنند.
سبحانی درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع گفت: محافل انس با قرآن سه نوبت در روز و در هتل‌های پیش‌بینی شده برای کاروان‌های ایرانی برگزار می‌شود که این محافل شامل تلاوت قرآن، سخنرانی و مداحی است؛ اعضای کاروان قرآنی هر روز به هتل‌هایی که ایرانیان در آنها مستقر هستند اعزام و به اجرای برنامه می‌پردازند.
وی ادامه داد: بعثه مقام معظم رهبری نیز برنامه‌هایی در طول برگزاری حج تمتع اجرا می‌کند و نماینده ولی فقیه جلساتی با مسئولان کشورهای دیگر دارد که شروع این جلسات که از اهمیت بالایی نیز برخوردار هست با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاریان کشورمان خواهد بود.
مدیر کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع در ادامه عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط کاروان قرآنی اعزامی، حضور در بعثه کشورهای دیگر است که یکی از قاریان ایرانی در محافل بعثه سایر کشورها، حاضر شده و به اجرای برنامه می‌پردازد تا از این طریق تبادل اطلاعات بیشتری نیز حاصل شود.
وی یادآور شد: برنامه دیگر اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع، تلاوت در مسجدالحرام است که طبق سنوات گذشته اعضای کاروان قرآنی یک هفته در طبقه دوم روبه‌روی ناودان طلا به تلاوت قرآن می‌پردازند، ممکن است جایی که امسال برای قاریان ایرانی پیش‌بینی شده است تغییر کند و به دلیل تغییراتی که در آن محل صورت گرفته است قاریان ایرانی در محل دیگری به اجرای برنامه بپردازند.
سبحانی در پایان گفت: تعاملی هم با مسجد شیعیان که یکی از مراکز مهم شیعیان در عربستان است خواهیم داشت تا تلاوت‌های اذانگاهی در آن مسجد داشته باشیم و به اجرای محافل انس با قرآن بپردازیم. تلاوت‌های اذانگاهی و تلاوت‌ قرآن قاریان ایرانی به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش خواهد شد.

اسامی کاروان نور، اعزامی به حج 93 به شرح زیر است:
1ـ سعید طوسی، خراسان رضوی
2ـ مهدی عادلی، تهران
3ـ جعفر فردی، تهران
4ـ سیدمحمدجواد حسینی، خراسان رضوی
5ـ عباس هاشمی، بوشهر
6ـ وحید وکیلی، آذربایجان غربی
7ـ مجتبی هرندی‌زاده، اصفهان
8ـ محمدتقی نوران، تهران
9ـ حامد علیزاده، خراسان رضوی
10ـ علی خشنود، تهران
11ـ هادی خانی، ایلام
12ـ مهدی شایق، یزد
13ـ علی حصاری، سیستان و بلوچستان
14ـ بهزاد هژبری، اردبیل(حافظ قرآن)
15ـ گروه مدیحه‌سرایی طه، آذربایجان شرقی(پنج نفر)
20ـ علیرضا سبحانی، تهران(سرپرست کاروان)

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایمانی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۱۵ - ۱۳:۰۴
0
0
خبر کاملی بود
میری
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۱۶ - ۱۲:۲۳
0
0
خوب بود؛ خدا را شکر که بیشتر کسانی که اعزام می شوند برای اولین بار است و قبل از این سابقه اعزام نداشته‌اند
captcha