تکمیل دایرةالمعارف قرآن طی ۱۰ سال آینده/ جلد ۱۲ به‌زودی منتشر می‌شود
کد خبر: 1450148
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
حجت‌الاسلام خراسانی خبر داد:

تکمیل دایرةالمعارف قرآن طی ۱۰ سال آینده/ جلد ۱۲ به‌زودی منتشر می‌شود

گروه ادب: مدیر گروه دایرة‌المعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از انتشار جلد دوازدهم دایرةالمعارف قرآن طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده تمامی ۳۰ مجلد این دایرةالمعارف به چاپ برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی، مدیر گروه دایرة‌المعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره روند انتشار دایرةالمعارف قرآن گفت: جلد دوازدهم این دایرةالمعارف که مشتمل بر حرف «خ» است، مراحل نهایی چاپ را طی می‌کند و طی دو هفته آینده منتشر خواهد شد.

وی افزود: این مجلد در ادامه جلدهای دیگر دایرةالمعارف است، این اثر براساس نظام الفبایی شکل گرفته و مشتمل بر 3 هزار مدخل است و ذیل مدخل‌ها 2300 مقاله به نگارش درآمده است. این مقالات براساس نظام استاندارد مقاله‌نویسی در دایرةالمعارف است و همچنین از نثر معیار برخوردار است و از منابع دست اول در هر موضوعی استفاده شده است.

حجت‌الاسلام خراسانی ادامه داد: اطلاعات، موضوعات و معارف قرآنی هدف ما از انتشار دایرةالمعارف است و امیداریم تا پایان سال آینده جلد سیزدهم را نیز ارائه دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این اثر که قرار است در 30 مجلد به چاپ برسد، هر مجلد به طور متوسط شامل 75 موضوع یا مقاله است و پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده تمامی مجلدهای آن به چاپ برسد. البته این دایرةالمعارف در جشنواره‌های مختلف صاحب رتبه و مقام‌های برگزیده شده، به ویژه اینکه در سال 83 به عنوان کتاب سال برگزیده انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام خراسانی درباره شورای تدوین این دایرةالمعارف بیان کرد: بیش از 100 نفر از همکاران حوزوی و دانشگاهی در تدوین مقالات و بخش‌های علمی حضور دارند، گرچه همه مقالات ما صبغه قرآنی دارد، اما هر بخش به صورت تخصصی آماده می‌شود و از جمله این بخش‌های تخصصی می‌توان فلسفه و کلام، علوم قرآنی، ادیان، فقه و حقوق، معارف، اخلاق و تاریخ، اعلام و ... اشاره کرد.

مدیر گروه دایرة‌المعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم درباره دلایل تأخیر در عرضه جلد 12 این دایرةالمعارف که قرار بود به نمایشگاه قرآن امسال برسد، گفت: این مجلد را حدود یک سال است که به انتشارات بوستان کتاب سپرده‌ایم و قرار بود به نمایشگاه قرآن امسال برسد و تأخیر آن به دلیل بدقولی‌های ناشر بوده است.

captcha