نیازسنجی مهمترین اصل در طراحی فعالیت‌های قرآنی باشد
کد خبر: 1450454
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲

نیازسنجی مهمترین اصل در طراحی فعالیت‌های قرآنی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاد حوزه و دانشگاه‌های ارومیه گفت: طراحی و اجرای برنامه‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی بدون نیازسنجی جامعه مخاطب اثربخشی عمقی و ماندگار ندارد.

حجت‌الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه‌های ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: مهمترین رکن در توفیق اجرای طرح‌های قرآنی برنامه‌ریزی براساس نیاز جامعه مخاطب است.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن نیاز جامعه مخاطب در فعالیت‌های قرآنی اجرای طرح‌ها در این بخش را با عدم استقبال روبرو می‌کند، گفت: فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی زمانی اثربخش است که نیاز نسل امروز از جمله نیازهای فکری، فرهنگی، اجتماعی و هنری مورد توجه طراحان و برنامه‌ریزان باشد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جدی کردن فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و عمق‌بخشی به آن‌ها، اجرای فعالیت‌های فرهنگی اثربخش را یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: قرآن و مفاهیم والای آن باید اساس برنامه‌های فرهنگی در جامعه دینی باشد که از دغدغه‌های مهم معظم له نیز است.

اصغری با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای موجود همچنان سعی در ایجاد خلأ هویتی بین جوانان دارند بهره‌گیری از شیوه مقابله به مثل را در خنثی کردن توطئه فرهنگی بیگانگان مؤثر دانست.

وی توسعه کیفی و کمی فعالیت‌ مؤسسات قرآنی و تطبیق این فعالیت‌ها با نیازهای جوان امروزی کمک شایانی به اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی در جامعه می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های ارومیه ایجاد آگاهی و بصیرت بین نسل جوان درباره اهداف اصلی بیگانگان از توسعه فرهنگ غرب در جامعه اسلامی و مقابله با افکار منحرف غرب درباره فرهنگ دینی را از جمله راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب عنوان کرد.

captcha