یورش نیروهای امنیتی چین به مراکز قرآنی «سین‌‌کیانگ»
کد خبر: 1450479
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳

یورش نیروهای امنیتی چین به مراکز قرآنی «سین‌‌کیانگ»

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی چین به بهانه غیر قانونی‌بودن مراکز تدریس قرآن استان سین‌کیانگ به این مراکز یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الجزیره»، نیروهای امنیتی چین به این بهانه که مراکز تدریس قرآن استان سین کیانگ مغایر با قانون است، به این مراکز یورش برده و بزعم خود 190 کودک را که برای یادگیری قرآن در آنجا حاضر می‌شدند، نجات دادند!
منابع امنیتی اعلام کردند که در پی عملیات حمله به 26 مرکز قرآنی در سین کیانگ، 35 نفر در شهر «اورومچی»، مرکز این استان بازداشت شدند.
نیروهای امنیتی در این حرکت ضد اسلامی همچنین، 47 مرکز را که به ادعای آن‌ها به غیرقانونی اقدام به آموزش علوم دینی می‌کردند را شناسایی کردند، این در حالی است که هنوز از سرنوشت کودکانی که به ادعای این مقامات، آنان را نجات دادند، اطلاعی در دست نیست.
بنا بر این گزارش، خانواده‌های مسلمان اویغوری(قوم مسلمان ساکن چین) به دلیل ممنوعیت آموزش دینی از سوی مسئولان دولت چین، فرزندان خود را به دوره‌های آموزشی که به صورت پنهانی برگزار می‌شود، می‌فرستند.
نیروهای امنیتی چین همچنین، 15 ژانویه یکی از دانشگاهیان اویغوری را در منزلش بازداشت و رایانه، تلفن همراه و تعدادی از مقالات وی را مصادره کردند.
نیروهای امنیتی این شخص مسلمان را به نشر افکار جدایی‌طلبانه، مشارکت در فعالیت‌های جدایی‌طلبانه و تحریک به نفرت نژادی متهم کردند!
ساکنان اقلیم سین کیانگ که اسم محلی آن ترکستان شرقی است، اغلب مسلمان هستند و از 64 سال پیش که سرزمینشان اشغال شد، خواهان استقلال از چین هستند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دادا
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ - ۱۲:۳۰
0
0
بیا این هم از چین !!! کدوم کشور و کجا حقوق مسلمانان رو احترام می گزارن که ما این همه بهشون احترام بزاریم و باهاشون بروبیای سیاسی داشته باشیم آخههههههه!!!!
captcha