فرماندهان ما در جنگ تحمیلی نقش کلیدی و اساسی داشتند
کد خبر: 1454476
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

فرماندهان ما در جنگ تحمیلی نقش کلیدی و اساسی داشتند

گروه سیاسی: مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که فرماندهان ما در جنگ تحمیلی نقش کلیدی و اساسی داشتند، بیان کرد: روند انجام عملیات‌ها این گونه نبود که رزمندگان بدون هیچ برنامه‎ای در جبهه‎ها مشغول جنگ باشند، بلکه آنها با برنامه‌ریزی مدون اقدام به این فعالیت‎ها می‎کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سردار‌ محمود عباسی، مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز، 5 مهر در گردهمایی فرماندهان رده گردان به بالای دفاع مقدس استان زنجان با عنوان «قافله خورشید»، با بیان این‌که پس از انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی از هر حربه‎ای استفاده می‎کرد تا این انقلاب را متزلزل کند، گفت: از همین ‌رو در آخرین اقدام خود به سراغ صدام رفته و وی را علیه ما شوراند و در زمان آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران، صدام قریب به 35 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشته و 200 میلیارد دلار نیز کشورهای دیگر در اختیار او گذاشتند تا با تمام قوا به ایران حمله کند.
وی ادامه داد: در تاریخ جنگ‎ها، فقط هیتلر از این نوع جنگ‎ها انجام داده بود و به صورت ضرب‌العجل به سرزمینی حمله کرده بود و در حقیقت اگر مقاومت مردم خرمشهر نبود، این شهر در مدت کوتاهی توسط نیروهای عراقی اشغال شده بود.
مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) درحالی که ذخیره ارزی کشور تهی بود، فرمود: «من به کمک مردم یک سیلی به صدام خواهم زد تا نتواند از سر جایش بلند شود» که این سخن ایشان برای بسیاری از استراتژیست‏های دنیا غیرقابل باور بود.

امنیت امروز کشور مرهون جان‌فشانی رزمندگان است
سردار‌عباسی با بیان این‌که فرماندهان ما در جنگ تحمیلی نقش کلیدی و اساسی داشتند، بیان کرد: روند انجام عملیات‌ها این گونه نبود که رزمندگان بدون هیچ برنامه‎ای در جبهه‎ها مشغول جنگ باشند، بلکه آنها با برنامه‌ریزی مدون اقدام به این فعالیت‎ها می‎کردند.
وی تصریح کرد: امنیتی که امروز بر کشور حاکم است حاصل رشادت‎‎ها و جان‌فشانی‎های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده‎های آنان است که همچنان از انقلاب و ولایت دفاع می‎کنند.
در ادامه این مراسم، جمشید انصاری، استاندار زنجان با بیان این‌که بزرگ‌ترین کاری که در حوزه طرح و اجرا در مدیریت کشور صورت گرفت مربوط به مدیریت دوران جنگ است، گفت: زمان آن فرا رسیده است تا کاستی‎های جنگ بیان شده و به صورت واقع‎بینانه به هرآنچه که در مدیریت دوران جنگ گذشت پرداخته شود.
وی عنوان کرد: رزمندگان اسلام برای آزادی ایران از تجاوز نیروهای اشغال‌گر عراق، فداکاری‎های بسیاری را انجام دادند.
در ادامه این گردهمایی، ناصر دین‌محمدی، مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان زنجان متذکر شد: پس از پایان جنگ، تشکل‌هایی ویژه فرماندهان با هدف بازشناسی دفاع مقدس ایجاد شد و توانست در برخی از نقاط کشور حرکت‏هایی داشته باشد و درنتیجه ارزش‎گذاری به پیشکسوتان نیروهای مسلح و استفاده از تجارب ارزشمند این افراد از جمله کارهایی بود که در این تشکل‌ها پی‌گیری شد.
وی از راه‎اندازی پایگاه اینترنتی دائمی مجمع فرهنگ دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای این کار باید همه فرماندهان دست به قلم شده و خاطرات خود را بیان کنند.
در ادامه این مراسم، امیر‌سرتیپ خلبان صرفی، از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نقش ارزنده نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شهید عباس دوران و عباس بابایی کاری کردند که در تاریخ نام آنان ماندگار شد.
وی در پایان تأکید کرد: باید نقش همه نیروهای مسلح در جنگ برجسته شود.
گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب «صورت‎های خاکی»، اثر فرزاد بیات‌موحد با محوریت خاطرات دفاع مقدس رونمایی شد.

captcha