مسابقات بین‌المللی قرآن اندونزی برترین‌های خود را شناخت
کد خبر: 1455154
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

مسابقات بین‌المللی قرآن اندونزی برترین‌های خود را شناخت

گروه بین‌الملل: سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن اندونزی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «Brunei Times»، مراسم اختتامیه این مسابقات شنبه شب، 5 مهرماه با اهدای جوایز به برترین‌های رشته‌های قرائت بانوان و نیز حفظ کل و قرائت آقایان برگزار شد.
در این مراسم شرکت‌کنندگان کشور میزبان به عنوان نفرات اول در هر سه بخش انتخاب شدند.
بدین ترتیب در رشته قرائت آقایان «بانگون شاهرایا» از کشور اندونزی مقام اول، «پرانون مصطفی» از کشور تایلند مقام دوم و «زکریا طرابلسی» از لبنان مقام سوم را از آن خود کردند.
در رشته حفظ کل نیز «مصطفی اصفهانیان»، نماینده کشورمان پس از «رشید صدیق» نماینده کشور میزبان، موفق به کسب مقام دوم شد و «محمد ماهر» قاری مصری مقام سوم را به خود اختصاص داد.
در رشته قرائت ویژه بانوان نیز «مفتاح الجنه» از کشور اندونزی، «حنیمزه جلال‌الدین» از مالزی و «حسناء خولالی» از مراکش مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اندونزی با حضور 83 شرکت‌کننده از 40 کشور جهان در شهر پالمبانگ اندونزی برگزار شد.
در آیین گشایش این مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اندونزی که روز اول مهر برگزار شد، مقامات بلندپایه این کشور اسلامی جنوب شرق آسیا و رایزن فرهنگی ایران در جاکارتا حضور داشتند.
گفتنی است، 17 داور که 11 نفر آن‌ها از کشور میزبان بودند این مسابقات را قضاوت کردند. 6 داور دیگر از کشورهای  مالزی، عربستان سعودی، برونئی، قطر، مصر و اردن  در این مسابقات حضور داشتند.
جمهوری اسلامی ایران با دو شرکت‌کننده در این رقابت‌ها حضور داشت. مهدی ساعد در رشته قرائت و مصطفی اصفهانیان در رشته حفظ کل نمایندگان جمهوری اسلامی ایران بودند.
ساعد سال گذشته با کسب عنوان پنجمی و اصفهانیان با کسب عنوان ششم مسابقات سراسری قرآن کریم به مسابقات بین‌المللی اندونزی اعزام شدند.

captcha