حمایت و اعتماد لازمه پویایی انجمن‌های حوزه است/ دلایل کناره‌گیری از انجمن قرآن‌پژوهی
کد خبر: 1455213
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
عبدالکریم بهجت‌پور:

حمایت و اعتماد لازمه پویایی انجمن‌های حوزه است/ دلایل کناره‌گیری از انجمن قرآن‌پژوهی

گروه حوزه‌های علمیه: عضو سابق هیئت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی حوزه ضمن تشریح دلایل کناره‌گیری خود از این انجمن تاکید کرد: حمایت و اعتماد، لازمه پویایی انجمن‌های حوزه است تا اعضا احساس کم‌انگیزگی نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره کناره‌گیری خود از عضویت هیئت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی حوزه گفت: من احساس کردم در خارج از انجمن کارهای مهمتر و واجب‌تری وجود دارد که می‌توانم بهتر به قرآن خدمت کنم.

وی، وجود انجمن‌های علمی از جمله قرآن‌پژوهی را فرصت بسیار خوبی برای متعالی کردن فعالیت‌های پژوهشی و علمی برشمرد و تصریح کرد: انجمن‌ها ظرفیت خوبی برای به صحنه‌آوردن متخصصان رشته‌های مختلف است اما برای توانا شدن و اداکردن حق مطلب لوازمی مورد نیاز آنان است که باید تامین شود.

وی عنوان کرد: باید یکسری فعالیت‌های مشترک درون گروهی و با انگیزه کافی همراه با حمایت و اعتماد کافی تعریف و طراحی و از تقطیع و جداسازی انجمن‌ها خودداری شود.

خودداری از ایجاد تشکیلات موازی

بهجت‌پور بیان کرد: ایجاد تشکیلات موازی حتی اگر تشکیلاتی مردمی باشد به ضرر انجمن‌هاست، زیرا وجود این مسایل سبب میشود تا انجمن‌ها تصور کنند بار مهمی بردوش آنان نیست.

این قرآن‌پژوه تصریح کرد: در مهندسی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی باید سهمی برای انجمن‌ها و به خصوص قرآن‌پژوهی صورت گیرد و از آنها بخواهیم به اندازه سهمی که در اختیارشان است جوابگو باشند نه اینکه برای گرفتن سهم آنان را به میدان مبارزه بکشانیم.

نگذاریم اعضای انجمن‌ها کم انگیزه شوند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: ممکن است تشکیلاتی در موازات انجمن‌ها هم وجود نداشته باشد، اما فعالیت‌ها طوری تنظیم شود که آنان احساس کنند کاری بردوششان نیست و کم‌انگیزه شوند در این صورت نیز ثمره‌ای نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل کناره‌گیری من از عضویت در هیئت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی همین احساس و از طرفی نبود اختیاراتی است که انسان بتوانند انتظارات مورد نظر خود را تامین کند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد حسین
|
-
|
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۱:۳۲
0
0
به واقعیتی تلخی اشاره دارد
سمیه سجادی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۴:۱۳
0
0
و لیست اون کارهای مهمتر؟
captcha