بودجه جاری جوابگوی هزینه‌های باز بودن مساجد در طول روز هست
کد خبر: 1457238
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
ناصحی:

بودجه جاری جوابگوی هزینه‌های باز بودن مساجد در طول روز هست

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اگر بودجه مساجد با مدیریت هزینه شود می‌تواند جوابگوی باز بودن درب مساجد در طول روز نیز باشد تصریح کرد: صرف چنین هزینه‌ای برای ام‌القرای جهان اسلام مبلغ زیادی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن گلایه از بسته بودن درب بیشتر مساجد تهران پس از اقامه نماز گفت: نه تنها در ساعات اذان بلکه در طول روز درب مساجد باید به روز مردم باز باشد تا مؤمنان بتوانند از این فضای آرامش و سرشار از معنویت استفاده کنند.

وی مسئولیت پیگیری باز بودن درب مساجد در طول روز را بر عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست و گفت: شورای اسلامی شهر تهران می‌تواند جهت پیروی از اشاره مقام معظم رهبری مبنی بر باز بودن درب مساجد در این زمینه تذکری را یادآور شود اما مسئولیت مستقیم در این زمینه ندارد.

وی ادامه داد: امور داخلی مساجد، هماهنگی با ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد باید توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد شکل گیرد تا شاهد فعالیت بیشتر مساجد در طول روز باشیم.

مساجد ساخت شهرداری، تحویل مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌شود

وی به الزام شهرداری نسبت به ساخت 400 مسجد در تهران اشاره و عنوان کرد: شهرداری فقط مسئول ساخت این مساجد است و پس از ساخت در اختیار مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌گذارد، بنابراین نمی‌تواند نسبت به مدیریت این اماکن اقدام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی باز بودن درب مساجد در طول روز را دارای هزینه‌هایی دانست و گفت: برخی افراد به صورت افتخاری خادم مساجد و آستان امامزادگان و بقاع متبرکه می‌شوند اما در برخی از مساجد افراد برای حضور در این اماکن حقوق دریافت می‌کنند.

وقتی درب مساجد ام القرای جهان اسلام بسته است!

وی به واکنش مرکز رسیدگی امور مساجد مبنی بر انتخاب نگهبان برای مساجد و هزینه بر بودن آن اشاره و عنوان کرد: در کنار هزینه‌های سنگینی که در این شهر صرف می‌شود اختصاص هزینه برای مساجد شهری که آن را ام القرای جهان اسلامی می‌نامیم چیز زیادی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی به بودجه‌ای که برای مرکز رسیدگی به امور مساجد در نظر گرفته می‌شود اشاره و عنوان کرد: اگر این بودجه با مدیریت هزینه شود می‌تواند جوابگوی باز بودن درب مساجد در طول روز نیز باشد.

captcha