هیئت‌های مذهبی به‌سمت مسجدمحوری و ولایت‌محوری هدایت شوند
کد خبر: 1458771
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

هیئت‌های مذهبی به‌سمت مسجدمحوری و ولایت‌محوری هدایت شوند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به فعالیت دو هزار هیئت مذهبی در لرستان گفت: هیئت‌های مذهبی باید ولایت‌محور، مسجدمحور، نمازمحور و اهل نماز جمعه و جماعت باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان جمعه، 18 مهر در سومین همایش افسران فرهنگی که در سینما استقلال خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و اعیاد گذشته و پیش‌رو، اظهار کرد: در این ایام امامت و ولایت خداوند را سپاسگذاریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که در لقای ولایت و امامت است و امروز مصداق بارز آن ولی‌فقیه و ولایت فقیه است که بر این کشور سایه گسترده است.

وی وجود فضای مناسب را از برکات نظام مقدس جمهوری ایران دانست و عنوان کرد: فضایی فراهم شده که شاید در طول تاریخ این چنین فضایی نبوده است؛ چراکه همه اولیا و انبیا تلاش کردند تا حکومت اسلامی تشکیل دهند که از برکات نفس امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری در لقای حکومتی زندگی می‌کنیم که همه مسلمانان و مسئولان عالم چشم به آن دوخته‌اند.

مدیر تبلیغات اسلامی استان با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در جهان دارای اهمیت بالایی است، افزود: بالندگی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که در هر کجای عالم اتفاقی، بصیرتی یا آگاهی است که جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از عوامل اصلی آن می‌دانند و به‌عنوان یکی از کشورهای صاحب‌نظر شناخته شده و در صحنه‌های جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است و این ویژگی است که در طول تاریخ نظیر نداشته است و نمی‌توانیم برای آن مانندی پیدا کنیم.

مهدوی‌امین با بیان این‌که ما امروزه وظایفی داریم، تصریح کرد: تشکیل جبهه‌های خودی، توانمندسازی و شناخت جبهه‌های خودی از جمله وظایف ما در مقابل جبهه‌های مقابل است در حالی‌که می‌بینید دشمنان خارج که عواملی نیز در داخل کشور دارند و به‌دنبال از پا در آوردن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با ابزارهای مشخصی که دارند از هیچ چیزفرو گذار نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: کشورهایی همچون آمریکا، اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا به سردم‌داری اسرائیل و برنامه‌ریزی انگلیس دست به دست هم داده‌اند و با هم همکاری می‌کنند که بدبختانه کشورهای عربی و کشورهایی که فقط نام مسلمانی را با خود به دوش می‌کشند و آن‌ها را همراهی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که وحدت و یکپارچگی نیاز اصلی کشور است، عنوان کرد: زمانی‌که ما مردم را برای شرکت در راهپیمایی‌ها دعوت می‌کنیم ویژه بودن امسال را نسبت به سال‌های قبل بیان می‌کنیم به این دلیل است که هر چه به جلو حرکت می‌کنیم احساس می‌کنیم حساسیت‌ها باید بیشتر باشد تا این وحدت اتفاق بیفتد.

وی در رابطه با جنگ‌های اتفاق افتاده در کشورهای مختلف بیان کرد: امروزه دشمن علاوه بر جنگ نرم جنگ سخت نیز به راه انداخته است که گروه‌های تکفیری که با مدرن‌ترین سلاح‌های روز در کشورهای اسلامی جولان می‌دهند و در شرایط پیچیده‌ای هستیم و این همان پیچی است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که با تشکیل جبهه‌های خودی و رفتن به این سمت و سو جز اصلی‌ترین کارهای ما باشد.

مهدوی‌امین با بیان اینکه امروزه باید همدیگر را پیدا کنیم و متحد شویم، عنوان کرد: اینکه ما در چه گروه و سازمان و اداره‌ای هستیم معنا ندارد ما باید تحت فرمان قرارگاه باشیم که فرمانده قرارگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری است که با عظمی راسخ، ایستادگی و بینش و بصیرت بر پاست و ما وظیفه سربازی و مراقبت را داریم.

وی با اشاره به اینکه ایام محرم را در پیش‌رو داریم، ادامه داد: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد مردمی ساماندهی تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی است که همه شما عزیزان چه کارمند، روحانی و هنرمند همه زیر پرچم امام حسین(ع) هستید به سبب این‌که پرچم امام حسین این‌قدر گسترده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در رابطه با کارکرد این تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی عنوان کرد: این گروه به‌عنوان اصلی‌ترین عناصر فرهنگی ما و منابع انسانی ما در حرکت‌های دینی و اسلامی هستند که در وهله اول زیر نظر مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند و سیاست‌ها و اهداف آن‌ها توسط مقام معظم رهبری مشخص می‌شود، تا جایی‌که رئیس تبلیغات کشور گفته است: من خود را واسطه بین مقام معظم رهبری و مردم قرار نمی‌دهم. این در حالی است که هر ساله روسای هیئات و تشکل‌ها مستقیم با مقام معظم رهبری دیدار داشته‌اند و رهنمود های ایشان را بدون تحریف شنیده و عمل می‌کنند.

مهدوی‌امین با اشاره به اینکه هیئات مذهبی در بحث کارکردهای اجتماعی غیر از رهنمودها و فتوای مقام معظم رهبری را چیزی را نباید بشناسند، گفت: در این مبحث نظر ولی‌فقیه نافذ است و زمانی‌که مقام معظم رهبری قمه‌زنی را حرام می‌داند ما دیگر نباید به‌دنبال فتوای شخص دیگری برویم و این به این معنی است که در صحنه اجتماعی  چنین اتفاقی هرگز نباید بیفتد و علاوه بر اینکه این کار حرام است جرم نیز هست.

وی ادامه داد: تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی چون ظهور و بروز اجتماعی نه تنها در کشور بلکه در جهان دارند امروزه ما در هیئات مذهبی می‌بینیم دیگر در حسینیه‌ها، مسجد و محله فقط اتفاق نمی‌افتد و نمی‌شود بلکه روی آنتن‌های جهانی می‌روند با یک وسیله ساده‌ای هم چون موبایل می‌توان در یک ثانیه در شبکه‌های ماهواره‌ای و جهانی پخش می‌شود و این همان دقت‌نظر و ساماندهی است که ما باید به روی هیئات مذهبی داشته باشیم و مقام معظم رهبری به سازمان تبلیغات که خود نهادی عمومی وغیر دولتی است سپرده است؛ چراکه هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی باید مردمی باقی بمانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: بزرگترین تشکل مردمی در سراسر دنیا همین هیئات مذهبی هستند و بالاترین تشکلی که از برکات انقلاب و از افتخارات جمهوری اسلامی است، بسیج است و این در حالی است که 50 هزار پایگاه مقاومت بسیج داریم و یکی از تشکل‌هایی است که در دنیا مثال‌زدنی است ولی همین بسیج برخاسته از هیئات مذهبی است.

وی با بیان اینکه 80 هزار هیئت زیر نظرتبلیغات اسلامی ثبت شده است، افزود: در استان لرستان دو هزار هیئت مذهبی ثبت شده است و این در حالی است که ما 2700 روستا در سطح استان داریم که قطعاً هر روستا یک هیئت دارد و این آمار می‌تواند خیلی بیشتر باشد و با این گستردگی که هیئات مذهبی دارند ما دست نیاز به سمت این عزیزان چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنویی دراز می‌کنیم و نیازمند پشتیبانی آنها هستیم.

مهدوی‌امین عنوان کرد: رئیس تشکل‌های دینی مذهبی گفته است هزار میلیارد تومان توسط مردم در روزهای تاسوعا و عاشورا هزینه می‌شود و یا با حضور 20 میلیونی مردم در زیارت عتبات عالیات زمان اربعین نشان‌دهنده عظمتی است که در لقای هیئت است.

وی در پایان عنوان کرد: شما باید هیئت را به سمتی ببرید که ولایت‌محور، مسجدمحور، نمازمحور و اهل جمعه و جماعت باشند و حرکت کنند به سمت این‌که از این زمینه عظیم استفاده کنند و مساجد و نماز و دین را رونق دهند؛ چراکه هیئات و مداحی و منبرهای ما در دنیا نظیر ندارند و خداوند به ما توفیق دهد هیئتی زندگی کنیم، هیئتی عمل کنیم و هیئتی از دنیا برویم.

captcha